لینک های دسترسی

Breaking News

مدت زمان ۴۵ روز برای درمان و ترک اعتیاد کافی نیست- متخصصان روان درمانی


معتادان تحت درمان
معتادان تحت درمان

مسوولان در شفاخانه ۳۰ بستر معتادان ولایت فاریاب می گویند که در شش ماه گذشته ۱۲۰ معتاد را در این شفاخانه زیر درمان قرار گرفته اند، اما به گفتهٔ آنان شماری از افراد بهبود یافته دوباره به استعمال مواد مخدر رو آورده‌اند.

عبدالسمیع حاذق، ناظم ولایتی شفاخانه ۳۰ بستر معتادان ولایت فاریاب در گفتگو با صدای امریکا گفت که برگشت افراد درمان شده به استعمال مواد مخدر یک نگرانی جدی است.

این مسوول درمان معتادان همچنان افزود که در شش ماه گذشته ۱۲۰ معتاد دوره تداوی خود را تکمیل کرده و از شفاخانه مرخص شده و اکنون نیز ۳۰ معتاد در این مرکز تحت درمان قرار دارند.

حاذق مدت تداوی معتادان را در این شفاخانه ۴۵ روز عنوان کرد و گفت که در دو هفته‌ اول بدن معتادان سم زدایی می شود و در چهار هفته آخر بیماران تحت مراقبت روانی قرار گرفته و در باره چگونگی ترک اعتیاد مشوره دهی صورت می گیرد، اما متخصصان روان درمانی دوره ۴۵ روزه تداوی را برای بهبود کامل یک معتاد کافی نمی دانند.

عبدالرزاق رضایی، یکی از روان درمانان در ولایت فاریاب گفت: "۴۵ روز برای یک مریض بسنده نیست. تدا‌وی در اصل ۹۰ روز است. اگر یک مریض۹۰ روز در بستر بماند و مشورت بگیرد، احتمال اینکه خوب شود ۸۵ درصد است . بعد از این که خوب شد (درمان شد)، ما شش ماه دیگر او را تعقیب می ‌کنیم. یعنی از آغاز تا انجام ترک اعتیاد یک سال را در بر می ‌گیرد."

حاذق می‌گوید که مشکلات خانوادگی، خشونت و بیکاری موجب می‌شود که افراد درمان شده دوباره به مواد مخدر رجوع کنند.

بر اساس آمار‌ها حدود ۳۰۰۰۰ معتاد به مواد مخدر در ولایت فاریاب وجود دارد. نبود برنامه‌ های منظم درمانی و کمبود مراکز ترک اعتیاد از نگرانی های جدی در این ولایت به شمار می روند

گروه

XS
SM
MD
LG