لینک های دسترسی

Breaking News

گلوله‌باری در امریکا چهار کشته برجا گذاشت


مقامات امریکایی روز دوشنبه ۲۹ اپریل (۱۰ ثور) گفتند که سه منسوب امنیتی حین انجام وظیفه در اثر گلوله باری در خانه‌ای واقع در ایالت کارولینای شمالی کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

ماموریت پولیس منطقه شارلوت-مکلنبورگ پس از درگیری که نزدیک به سه ساعت طول کشید،‌ با نشر پیامی از طریق رسانه‌های اجتماعی گفت که دست‌کم یک مظنون در گلوله‌باری متقابل کشته شده است.

این ماموریت پولیس همچنین گفته است که پنج افسر به شمول یک پولیس محلی زخمی شده‌اند و وضعیت این پولیس محلی وخیم گزارش شده است.

جانی جنینگز، رییس ماموریت پولیس منطقه شارلوت-مکلنبورگ،‌ به خبرنگاران گفت که افسران مجری قانون حوالی ساعت ۰۱:۳۰ پس از چاشت به وقت محلی هنگام اجرای حکم بر یک مجرم تحت تعقیب که سلاح با خود داشت، هدف گلوله‌باری قرار گرفتند. به گفته جنینگز، دست‌کم یک نفر در گلوله‌باری متقابل کشته شده است.

او گفت که پس از پایان گلوله‌باری، افسران یک نوجوان ۱۷ ساله و یک زن را از این خانه به ماموریت پولیس آوردند. اعتقاد بر این است که این دو احتمالا در ارتکاب جرم دخیل بوده‌اند، اما بر آنان اتهام وارد نشده است.

قصر سفید گفته است که جو بایدن،‌ رییس جمهور ایالات متحده، از این رویداد مرگبار اطلاع یافته است و با مردم منطقه ابراز همدردی کرده است.

با افزایش تعداد اسلحه در امریکا، ایالات متحده همچنان با بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از سلاح در میان کشورهای پیشرفته صنعتی قرار گرفته است.

بر اساس آمار آرشیف خشونت مسلحانه، از آغاز سال روان میلادی تا حالا ۵۲۸۶ نفر در خشونت‌های مرتبط به سلاح گرم در سراسر امریکا کشته و در این مدت ۹۵۸۹ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

خشونت‌های مسلحانه در ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ میلادی افزایش یافته و میزان مرگ و میر ناشی از آن در این سال تقریباََ در سه دههٔ گذشت کم پیشینه خوانده شده است.

بر اساس آمار آرشیف خشونت مسلحانه، از اول جنوری ۲۰۲۳ تا ۳۱ دسمبر ۲۰۲۳ میلادی، ۴۲۸۶۵ نفر در اثر رویدادهای مرتبط با اسلحه در سراسر ایالات متحده کشته شده اند.

بخشی از این گزارش از خبرگزاری فرانس پرس گرفته شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG