لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان برای نخستین بار در مسابقات پنجاه اووره کرکت، پاکستان را شکست داد


حشمت الله شهیدی کپتان تیم ملی کرکت افغانستان که تا پایان دیدار وکت اش را حفظ کرد و ۴۸ دوش را انجام داد.
حشمت الله شهیدی کپتان تیم ملی کرکت افغانستان که تا پایان دیدار وکت اش را حفظ کرد و ۴۸ دوش را انجام داد.

در سلسلۀ رقابت‌های جام جهانی کرکت، افغانستان امروز ۲۳ اکتوبر (اول عقرب) پاکستان را با تفاوت هشت وکت شکست داد.

این نخستین بار است که افغانستان در یک مسابقه ۵۰ اووره کرکت، پاکستان را شکست داده است. قبل از این دیدار، پاکستان تمامی هفت مسابقه را در جام‌های جهانی از افغانستان برده بود.

در بازی امروز که در چنای هند برگزار شد، پاکستان پس از بردن قرعه، بیتینگ را انتخاب کرد و در ۵۰ اوور ۲۸۳ دوش را برای افغانستان هدف تعیین کرد.

ملی پوشان افغانستان با کارکرد و بیتینگ عالی ابراهیم زدران و رحمان الله گربز (اوپنران تیم) که هر کدام به ترتیب۸۷ و ۶۵ دوش انجام دادند،‌ توانست به هدف تعیین شده دست یابند و پیروزیشان را در مقابل تیم پاکستان در جام جهانی جشن بگیرند.

در این دیدار حساس، رحمت شاه، با ۷۷ دوش و حشمت الله شهیدی، کپتان تیم، با ۴۴ دوش، تا پایان این دیدار ویکت هایشان را حفظ کردند.

از جانب تیم کرکت پاکستان،‌ بابر اعظم، کپتان این تیم، بیشترین دوش را انجام داد. او از ۷۴ توپ ۹۲ دوش را به نفع تیم اش به ثمر رسانید که در فرجام توسط نور احمد از میدان حذف شد.

ملی پوشان افغان امروز در حالی به مصاف حریف دیرینه‌اش، پاکستان، رفتند که توپ انداز( بالر) پر سرعت اش فضل الحق فاروقی را در اختیار نداشت و به جای وی، نور احمد را در ترکیب اش داشت.

نور احمد در نخستین دیدار جام جهانی خود در ۱۰ اوور، با حذف سه بازیکن ۴۹ دوش برای تیم مخالف داد.

محمد نبی در ۱۰ اوور خود تنها ۳۱ دوش داد و یک بازیکن تیم مخالف را از میدان حذف کرد.‌ عظمت الله عمرزی، بالر پر سرعت افغانستان، نیز یک بازیکن تیم مخالف را اوت کرد.

برای تیم پاکستان، عبدالله شفیق ۵۸، افتخار احمد ۴۰، شاداب خان ۴۰، سعود شکیل ۲۵ دوش به ثمر رساندند و سایر بازیکنان پس از به ثمر رساندن کمتر از ۲۰ دوش توسط بالران افغانستان از میدان حذف شدند.

ابراهیم زدران بهترین بازیکن این دیدار شناخته شد.

بازی بعدی افغانستان روز دوشنبه آینده (۳۰ اکتوبر) در برابر سریلانکا است.

گروه

XS
SM
MD
LG