لینک های دسترسی

Breaking News

میتا آگاهانه پلتفورم‌های خود را برای جذب کودکان طراحی کرده است - گزارش


بر اساس یک گزارش جدید، شرکت میتا که شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و انستاگرام زیر چتر آن است، پلتفورم‌های این شبکه را عمداً به گونه‌ای طراحی کرده اند که کودکان بتوانند به این شبکه‌ها دسترسی داشته باشند.

خبرگزاری اسوشتیدپرس گزارش داده است که میتا از این موضوع آگاه بوده، اما هرگز آن را آشکار نکرده است. بر اساس گزارش‌ها، میتا میلیون‌ها شکایت را در مورد دسترسی کاربران زیر سن به شبکه‌های اجتماعی این شرکت دریافت کرده، اما فقط شمار اندک حساب‌های کاربری کودکان را مسدود کرده است.

روزنامه‌های وال استریت ژورنال و نیویارک تایمز گزارش داده اند که سارنوالی‌های ۳۳ ایالت امریکا در اواخر اکتوبر شکایت‌نامهٔ حقوقی را علیه شرکت میتا درج کرده اند.

بر اساس این گزارش که به اسناد شرکت میتا در آن اشاره شده است، چندین مقام میتا تصدیق کرده اند که این شرکت محصولات خود را عمداً این گونه طراحی کرده اند که کودکان بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

برخی مقام‌های میتا گفته اند که فیسبوک و انستاگرام، شبکه‌های اجتماعی محبوب بین کودکان زیر سن ۱۳ سال است. هرچند بر اساس پالیسی میتا، این کودکان نباید به خدمات این شرکت دسترسی داشته باشند.

میتا در بیانیه‌ای به خبرگزاری اسوشیتدپرس نگاشته است که این شکایت‌نامه کار این شرکت را نادرست جلوه داده است، حالانکه بر اساس این بیانیه، میتا در یک دههٔ گذشته تلاش کرده است محیط امنی را برای کودکان و نوجوانان ایجاد کند و در این راستا "بیش از ۳۰ ابزار را برای حمایت از کودکان و والدین‌شان" به کار بسته است.

میتا در خصوص ممانعت از دسترسی کودکان به خدمات این شرکت استدلال کرده است که تایید سن کاربران "یک چالش پیچیده" است.

در عوض، میتا مسوولیت نظارت از دسترسی کاربران زیر سن را به دوش فروشگاه‌های اپلکیشن و والدین انداخته و گفته است که از آن قوانین فدرال حمایت می‌کند که فروشگاه‌های اپلکیشن را ملزم می‌کند به این معنی که هر زمان که افراد زیر ۱۶ سال اپلکیشن را دانلود می‌کنند، باید والدین شان آن را تایید کنند.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، یکی از مسوولان بخش مصوونیت شرکت فیسبوک در سال ۲۰۱۹ در ایمیلی به این روزنامه گفته بود که جلوگیری از دسترسی کاربران جوان، ممکن تجارت این شرکت را صدمه برساند.

اما درست یک سال بعد، همین مسوول شرکت فیسبوک ابراز نومیدی کرد که فیسبوک در حالیکه دسترسی کاربران زیر سن قانونی را به دلایل تجارتی مورد مطالعه قرار می‌داد، در زمینهٔ راه‌های شناسایی افراد زیر سن و حذف آنان از سیستم‌های عامل این شبکه،‌ جدیت نشان نداد.

وال استریت ژورنال گزارش داده است که هم اکنون ۲.۵ میلیون حساب کاربری متعلق به افراد زیرسن وجود دارد که باید شرکت میتا در مورد آن تصمیم بگیرد.

گروه

XS
SM
MD
LG