لینک های دسترسی

Breaking News

حملات روسیه به شهر خارکیف اوکراین جان هشت غیرنظامی را گرفت


کیف روز شنبه ششم اپریل (۱۸ حمل) اعلام کرد که حملات متعدد روسیه بر خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین، سبب کشته شدن هشت غیرنظامی و زخمی شدن کم از کم ۱۰ نفر دیگر شد.

ایهور تریخوف، شاروال خارکیف در شبکهٔ تلگرام خود نگاشته است: "تا صبح امروز در نتیجه حملات شبانه در منطقه شوچنکیفسکی شش نفر کشته و ۱۰ دیگر زخمی شده است."

او گفت: "این حملات ساحات مسکونی را هدف قرار داد و در آن به کم از کم نه بلند منزل، سه لیلیه، تعدادی ساختمان‌های اداری، یک مغازه، یک تانک تیل، یک ورکشاپ و چندین موتر آسیب رسید."

پولیس اوکراین گفت که روسیه در این حملات از طیاره‌های بدون سرنشین استفاده کرد، اما مقام‌های محلی می‌گویند که نیروهای روسی با استفاده از میزایل و بم خارکیف را آماج قرار دادند. هم پولیس و هم مقامات محلی تصاویری از آتش‌سوزی ناشی از این حملات نشر کرده‌ اند.

شاروال خارکیف در ابتدا از کشته‌ شدن شش نفر و زخمی‌شدن ۱۰ نفر خبر داده بود.

بریجت برینک، سفیر ایالات متحده در اوکراین، نیز در شبکهٔ ایکس نگاشته است که روسیه شب گذشته در حمله‌ای دیگر به خارکیف شش نفر را کشت، تعدادی دیگر را زخمی کرد، و به منازل و مکاتب خسارات وارد کرد.

به گفتهٔ برینک، برای دفاع از مردم اوکراین در برابر چنین حملات "وحشتناک و بی‌دلیلی" نباید یک ثانیه هم تعلل کرد.

شهر خارکیف واقع در شمال شرق اوکراین طی هفته‌های اخیر صحنه درگیری‌های شدیدی میان نیروهای روسی و اوکراینی بوده است. یک حمله طیاره‌های بدون سرنشین روسیه روز چهارشنبه سبب کشته‌ شدن چهار نفر و واردشدن خسارت‌های شدید به برخی از منازل ملکی شده بود.

گروه

XS
SM
MD
LG