لینک های دسترسی

Breaking News

پنتاگون: کار اعمار بندر برای کمک‌ رسانی به غزه ۵۰ در صد تکمیل شده است 


جریان کار ساختن بندر موقت
جریان کار ساختن بندر موقت

وزارت دفاع ایالات متحده امروز اول می (۱۲ ثور) گفت که کار اعمار یک بندر موقت که توسط اردوی ایالات متحده به هدف افزایش رسانیدن کمک‌های بشری به غزه ساخته می‌شود، ۵۰ در صد تکمیل شده است.

گفته شده است کار اعمار این بندر به تاریخ ۲۵ اپریل آغاز شد و مقامات امریکایی می‌گویند که این بندر در اوایل ماه جاری فعال خواهد شد.

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، طرح‌ها برای این بندر را در اوایل ماه مارچ درحالی اعلام کرد که اسراییل جلو ورود کمک‌های بشری به غزه از طریق گذرگاه‌های مرزی را گرفته بود.

وزارت دفاع ایالات متحده گفته است که اعمار این بندر حد اقل ۳۲۰ میلیون دالر هزینه برخواهد داشت.

این در حالی است که وضعیت بشری در غزه هنوز هم وخیم باقی مانده و به گفتهٔ مقامات امریکایی تمامی باشندگان غزه (۲.۲ میلیون نفر) با ناامنی غذایی مواجه اند.

انتونیو گوتیرش، منشی عمومی ملل متحد گفته است که کمک‌های عاجل بشردوستانه باید به باشندگان نوار غزه، به ویژه شمال غزه رسانیده شود، جاییکه به گفته او شماری از مردم از جمله کودکان به دلیل گرسنگی و بروز امراض جان می‌بازند.

مقامات اسراییلی می‌گویند که در حملهٔ هفتم اکتوبر سال گذشتهٔ حماس بر اسراییل۱۱۷۰ نفر کشته شدند.

اسراییل پس از آن، حملات انتقامجویانه را آغاز کرد که بر اساس معلومات مقامات صحی غزه تا اکنون جان بیش از ۳۴۵۰۰ نفر را گرفته است. اکثریت قربانیان این حملات زنان و کودکان اند.

گروه

XS
SM
MD
LG