لینک های دسترسی

Breaking News

معلولیت می‌تواند تاثیرات زیادی بر احساسات و روابط افراد داشته باشد – متخصصین امور صحی


 تبعیض و بی تفاوتی نسبت به افراد دارای معلولیت یکی دیگر از مشکلات است که باعث انزوا و اعتماد به نفس پایین این افراد می‌شود و می‌تواند روابط آنها را تحت تاثیر قرار دهد.
تبعیض و بی تفاوتی نسبت به افراد دارای معلولیت یکی دیگر از مشکلات است که باعث انزوا و اعتماد به نفس پایین این افراد می‌شود و می‌تواند روابط آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

متخصصین امور صحی می‌گویند که پولیو یا فلج اطفال باعث ایجاد چالش‌های زیادی در زندگی و روابط اجتماعی افراد مبتلا به این مرض می‌شود.

داکتر شرف الدین عظیمی، متخصص امراض روحی و روانی درین رابطه به صدای آمریکا گفت که معلولیت می‌تواند تاثیرات زیادی بر احساسات و روابط افراد داشته باشد.

به گفته وی، معلولان ناشی از فلج اطفال با مشکلات جسمی، فزیکی و چالش‌های ناشی از استرس و افسردگی مواجه هستند و به همین دلیل، آنها نمی‌توانند به خوبی با افراد سالم ارتباط برقرار کنند.

وی افزود، تبعیض و بی تفاوتی نسبت به افراد دارای معلولیت یکی دیگر از مشکلات است که باعث انزوا و اعتماد به نفس پایین این افراد می‌شود و می‌تواند روابط آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

داکتر عظیمی افزود: "سلامت جسمی، روحیه سالم و صحت روحی و روانی را که یک فرد معلول باید داشته باشد، متأسفانه در جامعه ما توسط خانواده‌ها با استفاده از کلمات و جملات ناپسند، زشت و توهین آمیز از قبل تخریب می‌گردد."

وی در رابطه به اینکه چرا افراد سالم با افراد دارای معلولیت روابط خوب ندارند، می‌گوید که این امر از نظر روانشناسی می‌تواند چهار دلیل داشته باشد: "اولین مسئله ترس و ناآشنایی با معلولیت است که برای بسیاری از افراد معلول ناآشنا است و از آن می‌ترسند. دوم، نفرت و برخورد تبعیض آمیز مردم نسبت به معلولان است. سوم عدم اعتماد به توانایی‌های افراد دارای معلولیت و چهارم مسائل فرهنگی است."

وی می‌گوید برای رفع این مشکل باید سطح سواد و آگاهی مردم افزایش یابد، فرهنگ احترام و تعامل اجتماعی ترویج شود و همچنان اقدامات قانونی و اصلاحات ساختاری روی دست گرفته شود.

وی در خصوص فامیل‌هایی که فرزندان خود را در برابر این ویروس واکسین نمی‌کنند، می‌گوید که زندگی کودکان ارتباط مستقیمی با واکسین‌هایی دارد که سلامت فردی کودکان را حفظ کرده و از انتقال بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.

گروه

XS
SM
MD
LG