لینک های دسترسی

Breaking News

حزب‌الله لبنان: ده‌ها 'راکت كاتيوشا' را بر مواضع اسراییل پرتاب کردیم


گروه حزب‌الله لبنان روز جمعه ۱۲ اپریل (۲۴ حمل) گفت که ده‌ها ''راکت كاتيوشا'' را به یک پایگاه "توپخانه‌ای اسراییل'' پرتاب کرده است.

حزب‌الله لبنان که از حمایت ایران برخوردار است، با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این حملات راکتی در پاسخ حمله‌‌ای هوایی اسراییل بر جنوب لبنان صورت گرفته است.

در اعلامیه این گروه آمده است که جنگجویان حزب‌الله ''با پرتاب ده‌ها راکت‌ کاتیوشا مواضع توپخانه‌ای دشمن را آماج حمله قرار داده است.'' در ادامه این اعلامیه آمده است که این حملات در پاسخ به حمله‌ای هوایی اسراییل در روستا‌های جنوبی آن کشور که خانه‌های غیرنظامیان را هدف قرار داده است، صورت گرفته است.

پس از حملات هفتم اکتوبر سال گذشته، اسراییل تقریبا همه روزه با حزب‌الله لبنان، متحد نزدیک ایران و گروه حماس، تبادل آتش می‌کند، وضعیتی که سبب گسترش منازعه در منطقه شده است.

تنش میان ایران و حماس در برابر اسراییل پس از آن اوج گرفت که قنسولگری ایران در شهر دمشق، پایتخت سوریه، به تاریخ دوم اپریل هدف حملهٔ هوایی قرار گرفت که به گفتهٔ مقام‌های ایرانی، نظامیان اسراییلی آن را انجام دادند. در این حمله هفت نفر از نیروهای سپاه پاسداران ایران، از جمله محمدرضا زاهدی، فرمانده ارشد نیروی قدس و معاونش، کشته شدند.

مقامات ایران از جمله آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر آن کشور، هشدار داده که از اسراییل انتقام گرفته خواهد شد. در همین حال، گروه مسلح حزب‌الله لبنان که از حمایت ایران برخوردار است، گفته است که حمله بر قونسلگری ایران "نقطۀ عطف" بوده و به گفتۀ این گروه، اسراییل به خاطر انجام این حمله مجازات خواهد شد.

بخشی از این گزارش از خبرگزاری فرانس پرس گرفته شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG