لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار اسراییل: در صورت حمله از خاک ایران مستقیماً بر آن کشور حمله خواهیم کرد


اسراییل کتز، وزیر امور خارجه اسراییل،
اسراییل کتز، وزیر امور خارجه اسراییل،

اسراییل کتز، وزیر امور خارجه اسراییل، روز چهارشنبه، دهم اپریل (۲۲ حمل)، تهدید کرد که اگر ایران از خاک خود علیه اسراییل حمله کند، نیروهای اسراییلی مستقیماً به ایران حمله خواهند کرد.

کتز در یک پیام به زبان فارسی در شبکۀ ایکس نوشت: "اگر ایران از خاک خود حمله کند، اسراییل واکنش نشان داده و در ایران حمله خواهد کرد."

ساعاتی پیش از این، آیت‌الله علی خامنه‌‌ای، رهبر ایران، در مراسم نماز عید فطر، تعهد خود را برای تلافی حمله اسراییل بر قونسلگری ایران در دمشق، تکرار کرد.

تهران، اسراییل را مسوول این حمله تلقی می‌کند که باعث تخریب ساختمان قونسلگری شد و در آن ۱۲ نفر به شمول جنرالان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران کشته شدند.

اما اسراییل، در حالیکه آماده پاسخ ایران به این حمله است، دست داشتن در این حمله را تایید یا رد نکرده است.

خامنه‌ای با اشاره به حمله بر قونسلگری ایران در دمشق گفت: "قنسولگری و دستگاه‌های سفارت در هر کشوری که وجود دارد، به منزله خاک آن کشور است. وقتی به قنسولگری ما حمله می‌کنند، یعنی به خاک ما حمله کرده‌اند."

کتز و خامنه‌ای، هیچ کدام شرح بیشتری را در مورد چگونگی حملات بر یک دیگر ارایه نکرده اند.

در میان کشته شدگان حمله بر قونسلگری ایران در دمشق، هفت عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، چهار سوری و یک عضو گروه حزب الله شامل بودند.

رهبر ایران همچنان از غرب و به خصوص ایالات متحده و بریتانیا، به خاطر حمایت شان از جنگ اسراییل علیه حماس در غزه، انتقاد کرد. او گفت که غرب تنها به زبان بیان کرده اند انما در عمل نه تنها از کشتار فلسطینی‌ها در غزه جلوگیری نکردند، بلکه به اسراییل کمک نیز کردند.

ایران از گروه‌های مسلح تندرو مخالف اسراییل مانند گروه حماس در فلسطین و گروه حزب الله در لبنان، حمایت می‌کند. تهران همچنان اسراییل را به رسمیت نمی‌شناسد.

گروه

XS
SM
MD
LG