لینک های دسترسی

Breaking News

مسن‌ترین فرد جهان ۱۱۶ سالگی‌اش را جشن گرفت


ماریا برانیاس موررا که امریکایی-اسپانیایی‌تبار است، به تاریخ چهارم مارچ ۱۹۰۷ میلادی در شهر سان فرانسیسکوی ایالت کلیفورنیا متولد شد
ماریا برانیاس موررا که امریکایی-اسپانیایی‌تبار است، به تاریخ چهارم مارچ ۱۹۰۷ میلادی در شهر سان فرانسیسکوی ایالت کلیفورنیا متولد شد

پس از درگذشت مسن‌ترین فرد جهان که یک راهبهٔ فرانسوی بود، حالا مسن‌ترین انسان زنده‌ٔ جهان ماریا برانیاس موررا، یک امریکایی-اسپانیایی‌تبار است که اخیراََ ۱۱۶ ساله شد.

موررا به تاریخ چهارم مارچ ۱۹۰۷ میلادی در شهر سان فرانسیسکوی ایالت کلیفورنیا متولد شد.

ریکارد جهانی گینس پس از آن خانم موررا را مسن‌ترین انسان زندهٔ جهان اعلام کرد که لوسیل راندون،‌ مسن‌ترین فرد شناخته شدهٔ جهان که راهبه بود، به تاریخ ۱۷ جنوری سال روان میلادی در سن ۱۱۸ سالگی درگذشت. راندون که به نام ''خواهر اندریه'' شناخته می‌شد، به تاریخ ۱۱ فبروری ۱۹۰۴ میلادی - یعنی یک‌ دهه‌ قبل از آغاز جنگ جهانی اول - در جنوب فرانسه متولد شده بود.

خانم موررا یک سال پس از آنکه پدر و مادرش از اسپانیا به ایالات متحده مهاجرت کردند، به دنیا آمد. هشت سال پس از آن، آنان دو باره به اسپانیا برگشتند و در منطقهٔ کاتالونیا واقع در شمال‌شرق آن کشور مسکن گزین شدند.

از آن پس ماریا این منطقه را خانهٔ خود دانسته و از ۲۲ سال به اینسو، در یکی از خانه‌های سالمندان به نام سانتا ماریا دل تورا اقامت داشته است.

پدر ماریا در آخر سفر از ایالات متحده به اسپانیا که با عبور از اوقیانوس اطلس صورت گرفت، به دلیل ابتلا به بیماری توبرکلوز در گذشت. ماریا نیز در جریان این سفر زمانیکه با برادرانش بازی می‌کرد، به زمین افتاد که در نتیجهٔ آن، شنوایی یک گوش‌اش را برای همیشه از دست داد.

مسوولان این خانهٔ سالمندان گفته اند که ماریا از وضعیت خوب صحی برخوردار است و توجهی که سالروز تولداش ایجاد کرده، متعجب شده و سپاسگزار است.

ماریا اکثراََ به کمک دخترش از طریق تویتر نظریات خود را به اشتراک می‌گذارد. او دلیل عمر طولانی خود را به "نظم، آرامش، ارتباط خوب با خانواده و دوستان، تماس با طبیعت، ثبات عاطفی، بدون نگرانی، بدون پشیمانی، مثبت اندیشی زیاد، و دوری از افراد سمی" نسبت می دهد.

به گفتهٔ ماریا:‌ "فکر می‌کنم که عمر طولانی به معنای خوش چانس بودن است. خوش چانس و ارثیت خوب!"

ماریا در سال ۱۹۳۱ با اوان مورت که یک داکتر بود، ازدواج کرد. او سه فرزند،‌ ۱۱ نواسه و ۱۳ کواسه دارد.

او در طول عمرش شاهد تغییرات در عرصهٔ تکنالوژی بوده و به اعتقاد او، یکی از مثبت‌ترین پیشرفت ها، سهولتی است که مردم اکنون می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. خودش نه تنها از تویتر استفاده می‌کند، بلکه از طریق تیلفون به اعضای خانواده‌اش پیام‌های صوتی نیز ارسال می‌کند.

با آنهم، ماریا معتقد است که زندگی بشر حالا نسبت به گذشته در وضعیت خوبتر قرار ندارد. او اعتقاد بر این دارد که جامعهٔ معاصر بیشتر به پول ارزش می‌دهد و گفته او، مردم در آغاز قرن بیستم "آرام‌تر و شادتر" زندگی می‌کردند.

با آنکه ماریا مسن‌ترین انسان زنده در جهان است، او معتقد است که همیشه چیزی جدید برای آموختن وجود دارد.

او در نخستین روز سال نو میلادی در تویتی نوشت: "زندگی برای هیچ کسی ابدی نیست...در سن و سال من، یک سال نو، یک تحفه است، یک ماجراجویی جدید، یک سفر زیبا، یک لحظه شادی است. بیایید با هم از زندگی لذت ببریم."

XS
SM
MD
LG