لینک های دسترسی

Breaking News

موتر حامل شهروندان خارجی در شهر کراچی هدف حمله انتحاری قرار گرفت


مقامات پولیس در شهر کراچی پاکستان می‌گویند که یک موتر حامل شهروندان خارجی هدف حمله انتحاری قرار گرفت که در نتیجه پنج نفر کشته و زخمی شدند.

به نقل بخش دیوۀ صدای امریکا، طارق مستوی، رییس پولیس ساحه ملیر شهر کراچی صبح جمعه ۱۹ اپریل (۳۱ حمل) گفت که این حمله امروز در کالونی مانسهره در ساحه لاندهی زمانی رخ داد که موتر حامل شهروندان خارجی‌ به سوی بندر قاسم در حرکت بود.

به گفتۀ این مقام پولیس پاکستان، مهاجم انتحاری سوار بر موترسایکل، خودش را در کنار موتر حامل این شهروندان خارجی منفجر کرده است که در نتیجه دو نفر کشته شدند و سه تن دیگر زخم برداشتند.

مستوی گفته است که مجروحان شامل دو محافظ امنیتی شهروندان خارجی و یک عابر استند که برای مداوا به شفاخانه جناح کراچی منتقل شده اند.

همچنان این مقام پولیس گفته که پس از انفجار مهاجمان تیراندازی هم کردند که در گلوله‌باری متقابل پولیس دو مهاجم کشته شدند.

هرچند مستوی در مورد هویت قربانیان این حمله وضاحت نداده، اما برخی مقامات پیشین پاکستان گفته اند که شهروندان جاپانی هدف این حمله قرار گرفته اند.

جان اچکزی، وزیر پیشین اطلاعات در ایالت بلوچستان، در رسانه اجتماعی ایکس نگاشته است که پنج شهروند جاپانی در این موتر سوار بودند.

اما پولیس گفته است که به شهروندان خارجی هیچ آسیبی نرسیده و آنان را به مکان مصوون منتقل کرده اند.

تا حالا مسوولیت این حمله را هیچ فرد و یا گروهی بر عهده نگرفته است.

طی دو ماه گذشته این دومین بار است که شهروندان خارجی در پاکستان هدف حمله انتحاری قرار می‌گیرند. پیش از به تاریخ ۲۶ مارچ کاروان انجنیران چینی در ساحه بشام ایالت خیبر پشتونخوا هدف قرار گرفت که در نتیجه پنج انجنیر چینایی و یک راننده محلی کشته شدند.

مسوولیت آن حمله را نیز هیچ فرد یا گروهی به عهده نگرفته بود.

گروه

XS
SM
MD
LG