لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ ۳۴ مورد اتهام علیه خویش را رد کرد


دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده، روز سه شنبه چهارم اپریل (۱۵ حمل) با حضور در محکمهٔ شهر منهاتن نیویارک ۳۴ مورد اتهام مرتبط با پرداخت ۱۳۰ هزار دالر حق السکوت به ستورمی دانیلز، ستارهٔ فلم‌های سکس، را رد کرد.

ستورمی دانیلز، ستارهٔ فلم سکس،ادعا کرده است که سال‌ها پیش با ترمپ رابطهٔ جنسی داشته و در آستانهٔ انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ از سوی ترمپ به وی این پول پرداخته شده است تا سکوت اختیار کند. ترمپ پیش از این نیز چنین اتهامات را رد کرده بود.

رییس جمهور پیشین ایالات متحده که به خاطر حضور در محکمه روز دوشنبه از فلوریدا به نیویارک آمده بود، ساعاتی پیش از برگزاری جلسهٔ محکمه خود را به مقام‌ها تسلیم کرد.

در تاریخ ایالات متحده، دونالد ترمپ نخستین رییس جمهوری است که به خاطر اتهامات جرمی به محکمه حاضر می‌شود.

ترمپ در حالی به محکمه حاضر می‌شود که خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ ایالات متحده نامزد کرده و بر اساس نظرپرسی‌های عامه در میان نامزدان پیشتاز جمهوریخواه قرار دارد.

از رهگذر سیاسی، مردم ایالات متحده در خصوص ورود اتهام بر ترمپ منقسم اند و این قضیه با دقت تمام دنبال می‌شود، اما جریان محاکمهٔ رییس جمهور پیشین امریکا در تلویزیون نشر نشده و تنها خبرنگاران اجازه خواهند یافت تا ورود وی را به محکمه عکس برداری کنند.

دونالد ترمپ روز سه شنبه مانند هر متهم جنایی دیگر انگشت‌نگاری شد. اما مقام‌ها گفتند که به خاطر جایگاه وی به صفت رییس جمهور پیشین ایالات متحده، به نظر نمی‌رسد که بر وی دست بند زده شود.

در پیوند با این رویداد، روز سه شنبه در اطراف برج ترمپ، محل اقامت آقای ترمپ در نیویارک و ساختمان محکمهٔ نیویارک، تدابیر شدید امنیتی نافذ شده بود. شماری از طرفداران ترمپ روز سه شنبه در پارکی در مقابل محمکهٔ نیویارک تظاهرات را برپا کرده بودند.

اریک ادمز، والی نیویارک از طرفداران معترض ترمپ خواست تا رفتار بهتر داشته باشند. او خطاب به آنان گفت: "پیام ما روشن و ساده است: خود را کنترول کنید. شهر نیویارک خانهٔ ما است، محل بازی برای خشم بیجای شما نیست."

پس از حضور در محکمه، انتظار می‌رود که ترمپ دوباره به اقامتگاه اصلی اش در فلوریدا رفته و شام سه شنبه از آنجا سخنرانی ایراد کند.

XS
SM
MD
LG