لینک های دسترسی

Breaking News

ایالات متحده ممکن مشاوران بیشتر نظامی را به اوکراین بفرستد 


وزارت دفاع ایالات متحده می‌گوید که برای مشاورت و حمایت از حکومت و اردوی اوکراین، واشنگتن ممکن مشاوران بیشتر نظامی را به سفارت این کشور در کیف بفرستد.

پت ریدر، سخنگوی این وزارت، امروز ۲۲ اپریل (سوم ثور) گفت که این مشاوران نقش غیرمحارب خواهند داشت.

او افزود که در جریان جنگ روسیه با اوکراین، وزارت دفاع ایالات متحده حضور خود را مطابق به وضعیت امنیتی در اوکراین مرور و تنظیم کرده است.

ریدر اضافه کرد: "در حال حاضر ما فرستادن چند مشاور اضافی را در نظر داریم تا دفتر همکاری دفاعی در سفارت را تقویت کنند." این دفتر به سفیر ایالات متحده در کیف گزارش می‌دهد.''

در همین حال، دو مقام دفاعی امریکایی که نخواستند نام شان در گزارش ذکر شود، به صدای امریکا گفتند که تعداد این مشاوران اندک بوده و شمار آنان بر بنیاد نیازمندی سفارت اندکی نوسان خواهد داشت.

یک منبع دیگر آگاه از این طرح گفت که شمار این مشاوران کمتر از ۲۴ نفر خواهد بود.

مقامات دفاعی امریکا گفته اند که این مشاوران در بخش‌ ماموریت‌های لوژستیکی، حفظ و مراقبت، مخابرات و مقاومت مشاوره فراهم خواهند کرد.

افزایش مشاوران پس از آن صورت می‌گیرید که مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده بستهٔ کمکی را تصویب کرد که کمک ۶۱ میلیارد دالری برای اوکراین نیز در آن شامل است.

پیش از این، ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، گفته بود که اگر با کشورش کمک صورت نگیرد، بهای آنرا مردمش با جان‌های شان خواهند پرداخت.

او تاکید کرده است که کمک‌های جدید باید به زودی به کیف فرستاده شود و در آن تاخیر صورت نگیرد.

گروه

XS
SM
MD
LG