لینک های دسترسی

Breaking News

حضور کشتی جنگی امریکا در تنگهٔ تایوان خشم چین را برانگیخت


یک کشتی جنگی ایالات متحده روز چهارشنبه هشتم می (۱۹ ثور) در حالی از تنگهٔ تایوان عبور کرد که قرار است در کمتر از دوهفتهٔ دیگر رییس جمهور جدید تایوان حلف وفا داری یاد کند. این اقدام امریکا سبب خشم چین شد.

چین بر تایوان ادعا مالکیت دارد و میگوید که تنگهٔ تایوان نیز بخشی از قلمرو آن کشور است، اما تایوان و ایالات متحده این ادعا را کرده می‌گویند که تنگهٔ تایوان یک آبراه بین المللی است.

تقریباً ماه یک بار، کشتی‌های جنگی ایالات متحده از این تنگه عبور می‌کنند و طیاره‌های گزمهٔ نیروهای بحری ایالات متحده بر فراز آن به پرواز میایند.

قرار است لای چینگ تی، رییس جمهور منتخب تایوان، به تاریخ ۲۰ می حلف وفاداری یاد کند؛ سیاستمداری که چین وی را جدایی طلب خطرناک می‌خواند.

اردوی چین بر عبور کشتی جنگی امریکا از تنگهٔ تایوان در این وقت حساس انتقاد کرده و گفته است که نیروهای بحری و هوایی چین کشتی امریکایی را تحت نظارت داشتند و به آن در این مسیر هشدار نیز دادند.

اردوی چین با نشر اعلامیه‌ای گفته است که نیروهای این کشور همیشه آماده بوده و "قاطعانه از حاکمیت ملی و امنیت" چین و همچنان صلح و ثبات منطقه دفاع خواهند کرد.

در همین حال، وزارت دفاع تایوان گفت که نیروهای تایوانی نیز وضعیت را تحت نظارت داشتند اما کدام تحرک غیرمعمول را مشاهده نکردند.

گروه

XS
SM
MD
LG