لینک های دسترسی

Breaking News

سفر غیرمترقبهٔ مسک به چین؛ انتقال معلومات و عرضه تکنالوژی موترهای خودران


ایلن مسک، مالک شرکت‌های تسلا و اسپیس‌ایکس و شبکهٔ اجتماعی ایکس
ایلن مسک، مالک شرکت‌های تسلا و اسپیس‌ایکس و شبکهٔ اجتماعی ایکس

ایلن مسک، مالک شرکت‌های تسلا و اسپیس‌ایکس و شبکهٔ اجتماعی ایکس، در یک سفر غیرمترقبه، روز یکشنبه ۲۸ اپریل (نهم ثور)، به بیجینگ رسید.

قرار است مسک در این سفر با مقامات ارشد چین دیدار و در مورد عرضهٔ نرم افزار رانندگی خودران و کسب مجوز برای انتقال معلومات به خارج از چین، صحبت کند.

تلویزیون حکومتی چین، گزارش داد که مسک با لی کیانگ، صدراعظم چین در بیجینگ ملاقات کرد. کیانگ گفته است که انکشافات در شرکت تسلا در چین می‌تواند نمونه‌ای از موفقیت همکاری اقتصادی و تجارتی میان چین و ایالات متحده تلقی شود.

این شرکت امریکایی تولید کنندهٔ موترهای برقی، چهار سال قبل این نرم افزار را که خودمختارترین نوع نرم افزارهای خودران تلقی می‌شود، معرفی کرد ولی هنوز این نرم افزار در چین، که دومین بازار بزرگ جهان است، با وجود تقاضای مشتریان، عرضه نمی‌شود.

با اینحال،‌ مسک در شبکه ایکس نگاشته است که این نرم افزار "به زودی" در دسترس مشتریان در چین قرار خواهد گرفت.

شرکت موترسازی چینی شاوپینگ (اکس پینگ) در حالی در رقابت با تسلا، به ارایه نرم افزارهای خود تلاش می‌کند که مسک در صدد است با کسب جواز انتقال معلومات گردآوری شده به خارج از چین، از آن برای بهبود بخشیدن الگوریتم‌های تکنالوژی خودران استفاده کند.

تا کنون جزییات زیادی از سفر مسک به چین نشر نشده و شرکت تسلا نیز در این مورد تبصره‌ای نکرده است.

رسانه‌های دولتی چین گزارش دادند که اوایل روز یکشنبه، صدر اعظم آن کشور از یک نمایشگاه موتر در شهر بیجینگ دیدن کرد که در آن موترهای تسلا به نمایش گذاشته نشده است.

رسانه‌های دولتی چین گزارش دادند که ترتیب دهندهٔ نمایشگاه موتر در بیجینگ گفت که مسک با رین هونگبین، یک مقام ارشد حکومت چین که ریاست شورای چین برای ترویج تجارت بین المللی را به عهده دارد، نیز ملاقات کرده است.

مسک در ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی نشر شد گفته است: "خوب است که شاهد پیشرفت موترهای برقی در چین باشیم، تمام موترها در آینده برقی خواهند بود."

این سفر مسک به چین، حدود یک هفته و اندی بعد از فسخ سفر پلان شدهٔ وی به هند صورت گرفت که قرار بود در آن سفر با نرندرا مودی، صدراعظم هند، ملاقات کند. دلیل فسخ این سفر، "تعهدات بسیار سنگین تسلا" ذکر شد.

این سفر مسک به چین در حالی صورت میگیرد که شرکت تسلا در این ماه اعلام کرد که به دلیل کاهش فروش موترهای تسلا و تشدید جدال نرخ با موترهای الکترونیکی ایوو که توسط برند های چینی رهبری می‌شود، نیروی کاری جهانی خود را تا ده فیصد کاهش می‌دهد.

مسک، هفته گذشته در شبکهٔ اجتماعی ایکس، از تولید مدل های تازه و ارزان موتر تسلا با استفاده از خط تولید موتر های الکترونیکی ایوو خبر داد که دارای تکنالوژی خودران نیز می‌باشد و قرار است این موترها به تاریخ هشت ماه اگست امسال، رونمایی شود.

تسلا تاکنون بیش از ١.٧ میلیون موتر را در چین به فروش رسانده است. این در حالیست که از آغاز سال جاری، ارزش اسهام تسلا تا یک ثلث کاهش یافته است.

گروه

XS
SM
MD
LG