لینک های دسترسی

Breaking News

تندروان و آدم‌ربایان ۲۳ منسوب امنیتی نایجریا را کشتند


آرشیف:اعتراض ها اعضای خانواده های دختران مکتب ربوده شده در نایجریا
آرشیف:اعتراض ها اعضای خانواده های دختران مکتب ربوده شده در نایجریا

قوای ضربتی ملکی نایجریا می‌گوید که دست‌کم ٢٣ منسوب این نیروها، روز شنبه ٢٧ اپریل (هشتم ثور) در اثر حملات ملیشه‌ها و یک گروه مسلح آدم ربا در شمال آن‌کشور، کشته شدند.

مقامات می‌گویند که در ایالت بورنو در شمال‌شرق نایجریا، که زیر نفوذ شورشیان اسلام‌گرای گروه دولت اسلامی ولایت غرب افریقا می‌باشد، یک موتر حامل منسوبین قوای ضربتی ملکی هدف اصابت ماین قرار گرفت.

تیجانیما عمر، سخنگوی قوای ضربتی ملکی، گفت: "پس از انفجار ماین، نه نفر از این نیروها جابجا درگذشتند...دو نفر که به شدت زخمی شده بودند، برای درمان به شفاخانه منتقل شدند."

عمر به خبرگزاری رویترز گفت که در زمان وقوع این رویداد، این تیم در حال سفر به سمت شهر میدوگوری، مرکز ولایت بورونو بودند. اردوی نایجریا تا اکنون در مورد این انفجار ابراز نظر نکرده است.

قوای ضربتی ملکی در سال ٢٠١٣ برای حفاظت از مردم و کمک به اردوی نایجریا برای مبارزه با گروه بوکو حرام و انشعاب دیگری از این گروه بنام دولت اسلامی ولایت غرب افریقا، در شمال‌شرق نایجرا ایجاد شد.

فعالیت این نیروها از آن زمان به بعد به ولایت های شمالی نایجریا که با گروه های مسلح آدم ربا درگیرند، گسترش یافت.

گرچه فعالیت بوکو حرام و گروه‌های انشعابی آن توسط اردوی اردوی نایجرای محدود شده است، این گروه‌ها هنوزهم حملات مرگباری را بر نظامیان و غیرنظامیان نایجریایی انجام می‌دهند.

در یک رویداد دیگر، در ولایت شمال‌غربی سوکوتو در نایجریا، ۱۴ منسوب قوای ضربتی ملکی، روز شنبه در کمین افراد مسلح کشته شده و چندین منسوب دیگر این نیروها ناپدید اند.

اسماعیل هارونا، یک قوماندان قوای ضربتی در سوکو، به خبرگزاری رویترز گفت که این کمین پس از آن به وقوع پیوست که نیروهای قوای ضربتی ملکی بر یک کمپ آدم‌ربایان یورش برده و آن را تخریب کرده بودند.

او افزود که پس از این عملیات آدم‌ربایان دست به کار شده و در حالیکه نیروهای قوای ضربتی در پایان عملیات به مرکز سوکوتو برمی‌گشتند، بر آنان کمین گرفتند.

آدم ربایی و اختطاف در نایجریا معمول است و قربانیان این واقعات اغلب بعد از مذاکره با مقامات، رها می‌شوند. یک قانون که در سال ۲۰۲۲ در نایجریا تصویب شد، دادن پول به آدم ربایان را ممنوع کرد.

گروه

XS
SM
MD
LG