لینک های دسترسی

Breaking News

اسراییل، با وجود هشدارها، می‌گوید که حمله زمینی بر شهر رفح نزدیک است


یک کمپ مهاجرین بیجا شده فلسطینی که روی هراس از حمله زمینی اسراییل بر رفح در منطقه دیر البلا در مرکز غزه، ایجاد شده است.
یک کمپ مهاجرین بیجا شده فلسطینی که روی هراس از حمله زمینی اسراییل بر رفح در منطقه دیر البلا در مرکز غزه، ایجاد شده است.

اسراییل پس از آنکه اعلام کرد غیرنظامیان را از جنوب شهر غزه تخلیه می‌کند، حملات هوایی را بر شهر رفح در طول شب افزایش داده و باوجود هشدارهای بین المللی، گفته است که حملهٔ زمینی بر شهر رفح نزدیک است.

مقامات صحی در این منطقه محاصره شده از پنج حمله هوایی اسراییل بر رفح در اوایل صبح روز پنجشنبه، ۲۵ اپریل (ششم ثور)، خبر دادند که در آن حداقل شش تن بشمول یک خبرنگار محلی کشته و سه خانه تخریب گردید.

این حملات در حالی بر رفح صورت گرفت که طبق نظریات دیوید منسر، سخنگوی حکومت اسراییل، کابینه جنگ بنیامین نتنیاهو، صدراعظم اسراییل، روی چگونگی تخریب "آخرین بقایای گروه حماس در رفح و دیگر نقاط" ملاقات کرده، ولی او در مورد اینکه آیا در این ملاقات، روی آغاز عملیات زمینی در رفح، تصمیمی گرفته شد، جزییاتی ارایه نکرد.

حکومت بلجیم، روز پنجشنبه اعلام کرد که یک تن از امدادگران آنکشور که در پروژه های توسعه و انکشاف بلجیم در غزه کار می‌کرد، در حمله اسراییل کشته شده است و حکومت بلجیم، در حال احضار سفیر اسراییل روی وقوع این واقعه است.

از سوی دیگر، رهبران ایالات متحده، برتانیا، فرانسه و پانزده کشور دیگر در یک اعلامیه که روز پنجشنبه، ۲۵ اپریل (ششم ثور)، به نشر رسید، خواهان رهایی گروگان ها از سوی گروه حماس شدند.

در این اعلامیه بنقل از این رهبران آمده است که آنها روی توافقی تاکید می‌کنند که "آزادی گروگان ها، آتش بس سریع و طویل المدت را برای غزه بهمراه خواهد داشت و باعث افزایش کمک های بشری و تسهیل انتقال آن به سراسر غزه خواهد شد و این خصومت را خاتمه خواهد داد".

اسراییل تخمین می‌زند که ۱۲۹ نفر از ۲۵۰ تن که حماس در حمله هفتم اکتوبر گروگان گرفته، هنوز در غزه اند و به گفته اردوی اسراییل، ۳۴ تن از آنان جان باخته اند.

در عین حال، یک تیم دفاع مدنی فلسطینی از سازمان ملل متحد خواهان انجام تحقیقات روی آنچه جنایات جنگی در شفاخانه غزه خواند، گردید. این گروه می‌گوید که بعد از خروج عساکر اسراییلی از این شفاخانه در خان یونس، حدود ۴۰۰ جسد از گورهای جمعی در این محل، یافت شد.

اردوی اسراییل می‌گوید که این ادعا ها توسط مقامات فلسطینی در مورد اردوی اسراییل، "بی بنیاد و بی اساس" است.

در حالیکه هفت ماه از آغاز جنگ اسراییل علیه گروه حماس می‌گذرد، نیرو های اسراییلی همچنان به بمباران مناطق شمالی، مرکزی و جنوبی غزه ادامه داده اند.

تعداد فلسطینیانی که در حال ترک رفح هستند، اندک است زیرا اکثر آنها مردد اند و نمی‌دانند که به کجا باید بروند. آنها می‌گویند که بعد از تجربه دو صد روز جنگ، دیگر هیچ منطقهٔ واقعاً امن در غزه وجود ندارد.

ایالات متحده و دیگر کشور های غربی از اسراییل خواسته اند تا از حمله به شهر رفح خودداری کند. این کشورها به اسراییل هشدار داده اند که حمله زمینی بر شهر رفح باعث فاجعه انسانی خواهد شد.

گروه

XS
SM
MD
LG