لینک های دسترسی

Breaking News

کمپاین سرتاسری واکسین پولیو در افغانستان: نزدیک به ۱۱میلیون کودک واکسین می‌شوند


وزارت صحت عامۀ حکومت طالبان از آغاز کمپاین سرتاسری پولیو برای حدود ۱۰.۷میلیون کودک زیر سن پنج سال در افغانستان خبر داد.

شرافت زمان امرخیل، سخنگوی این وزارت امروز دوشنبه ۲۹ اپریل (دهم ثور) با فرستادن پیام تصویری به رسانه‌ها گفت که این کمپاین به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت.

امرخیل گفت که افزون بر تطبیق واکسین پولیو، قرار است که در جریان این کمپاین کپسول‌های ویتامین‌ ای به هدف تقویت سیستم دفاعی و بهبود بینایی به کودکان بالاتر از شش ماه نیز داده شود.

سخنگوی وزارت صحت عامهٔ حکومت طالبان از همه بزرگان قومی و عالمان دینی خواست که واکسیناتوران را در موفقیت این کمپاین یاری کنند.

به گفتۀ امرخیل، وزارت صحت عامۀ حکومت طالبان و سایر نهادهای داخلی و خارجی همواره در تلاش اند تا پولیو را از افغانستان ریشه کن سازند که در نتیجه این تلاش ها، تعداد موارد مثبت فلج کودکان به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

او به صدای امریکا گفت: "رهبری وزارت صحت عامۀ حکومت طالبان وعده داده است که با اجرای کمپاین ضد واکسیناسیون فلج کودکان در این کشور از بیماری فلج اطفال در افغانستان جلوگیری نماید. اخیراً با اجرای موفقیت‌آمیز کمپاین‌های متعدد، این وزارت توانسته است تعداد موارد فلج اطفال را در افغانستان کاهش دهد."

به گفتۀ مسوولین صحت عامۀ حکومت طالبان، به دلیل بارندگی‌های اخیر و سردی هوا، کمپاین واکسین پولیو در سه ولایت (غور، بامیان و دایکندی) با چند روز تاخیر آغاز می‌شود.

مقام‌های صحی در افغانستان می‌گویند که این کشور بیش از هر زمان دیگر، به محو پولیو نزدیکتر شده، اما نیاز است تا تلاش‌های بیشتری در این راستا انجام شود.

گروه

XS
SM
MD
LG