لینک های دسترسی

Breaking News

زیلینسکی: پوتین به جای مراقبت از شهروندانش دنبال مقصر جلوه دادن دیگران است


رییس جمهوری اوکراین در پاسخ به ادعای رییس جمهوری روسیه مبنی بر "قصد مهاجمان حمله تروریستی مسکو برای فرار به اوکراین" گفت که پوتین به جای مراقبت از شهروندان خود دنبال مقصر جلوه دادن دیگران است.

ولادمیر زیلینسکی، روز شنبه ۲۳مارچ (چهارم حمل) با نشر بیانیه‌ای در شبکهٔ ایکس گفت: "چیزی که جمعه شب در مسکو اتفاق افتاد، کاملاً واضح است. پوتین تلاش می‌کند تقصیر را به گردن دیگران بیندازند. روش او همیشه یکسان است. همیشه دیگران را مقصر می‌داند."

رییس جمهور اوکراین افزود: "هزاران سرباز روس که اکنون در حال کشتن مردم اوکراین استند، می‌توانستند از هر اقدام تروریستی جلوگیری کنند."

مهاجمان ملبس با یونیفورم نظامی جمعه شب وارد یک سالون کنسرت در نزدیکی مسکو شدند و بر تماشا‌گران گلوله باری کردند. در این گلوله‌باری دست‌کم ۱۳۳ نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شده اند.

مقامات روسی گفته اند که آنان ۱۱ نفر، به شمول چهار مرد مسلح، را به ظن این حمله مرگبار دستگیر کرده اند.

پوتین در یک سخنرانی ضمن اینکه حمله جمعه شب بر سالون کنسرت را "تروریستی وحشیانه'' خواند، گفت که ''هر چهار عامل مستقیم... همه کسانی که به مردم گلوله‌باری کردند و به قتل رساندند، یافت و بازداشت شدند.'' او مدعی شد که مهاجمان، تلاش داشتند به اوکراین فرار کنند. اما او هیچ مدرکی را که دست داشتن اوکراین را ثابت کند، ارایه نکرده است.

گروه دولت اسلامی ( داعش) روز شنبه در یک پیام که از طریق تلگرام نشر شد، مسوولیت این حمله را بر عهده گرفت و ادعا کرد که چهار تندرو این گروه که با تفنگ، تفگچه، چاقو و بم‌های آتش‌زا مجهز بودند، بالای سالون کنسرت حمله کردند. این گروه گفته است که این حمله بخشی از ''جنگ شدید '' علیه ''کشور‌هایی است که با اسلام در جنگ اند.''

قصر سفید نیز با نشر بیانیه‌ای روز شنبه ''حمله تروریستی'' در نزدیکی مسکو را به شدت محکوم کرده گفت: ''داعش دشمن مشترک تروریستی است که باید در همه جا شکست بخورد.''

کارین ژان پییر، سخنگوی قصر سفید، در این بیانیه ضمن ابراز تسلیت به خانواده‌های قربانیان و مجروحان افزود: ''ما عمیق‌ترین تسلیت خود را به کسانی که عزیزان خود را از دست داده‌ اند و به کسانی که در اثر این حملات بی‌رحمانه علیه غیرنظامیان بی‌گناه مجروح شده‌اند ابراز می‌کنیم.''

گروه

XS
SM
MD
LG