لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار پوتین به غرب: درگیری مستقیم بین روسیه و ناتو ممکن است منجر به جنگ جهانی سوم شود


ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، روز دوشنبه ۱۸ مارچ (۲۸ حوت) به غرب هشدار داد که درگیری مستقیم بین روسیه و ناتو به رهبری ایالات متحده به این معنی است که دنیا در یک قدمی جنگ جهانی سوم قرار دارد.

اما پوتین گفت که هیچ کسی خواهان چنین طرحی نیست.

پوتین در گذشته نیز در مورد خطرات جنگ هسته‌ای هشدار داده، اما گفته است که هرگز نیاز به استفاده از سلاح هسته‌ای در اوکراین را احساس نکرده است.

رییس جمهور روسیه در پاسخ به پرسش خبرگزاری رویترز در مورد اظهارات امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه، پیرامون فرستادن نیروهای غربی به اوکراین و خطرات و احتمال درگیری بین روسیه و ناتو، با کنایه گفت: "همه چیز در دنیای مدرن امکان‌پذیر است."

امانویل مکرون، دو روز پیش در مصاحبه‌ای با روزنامه پاریزین با اشاره به تهاجم روسیه بر اوکراین گفت که در شرایط خاص، ممکن است نیاز به انجام عملیات زمینی از سوی کشورهای غربی وجود داشته باشد.

مکرون اعلام کرد که فرانسه، آلمان، و پولند در اهداف خود برای جلوگیری از پیروزی روسیه در جنگ اوکراین و حمایت پایدار از مردم اوکراین متحد می‌مانند.

این اظهارات پس از نشستی در پاریس با ۲۰ رهبر اروپایی، که در آن مکرون تاکید کرده بود هیچ گزینه‌ای برای مقابله با روسیه، از جمله اعزام نیروی زمینی، نباید رد شود، صورت گرفت.

در حالی که اختلاف نظر بین کشورهای غربی پیرامون احتمال انجام عملیات زمینی و ارسال راکت‌های دوربرد به اوکراین برای مقابله با روسیه وجود دارد، رییس‌جمهور فرانسه روز جمعه در برلین با همتایان آلمانی و پولندی‌اش دیدار و بر همبستگی با اوکراین تاکید کرد.

این در حالی است که پوتین در انتخابات روز گذشته برای یک دورهٔ شش ساله‌دیگر منحیث رییس جمهور روسیه انتخاب شد، انتخاباتی که برگزاری و نتیجه آن واکنش‌های گسترد‌ه‌ای جهانی را به دنبال داشته است.

در ایالات متحده، سخنگوی شورای امنیت ملی قصر سفید در واکنش به خبر پیروزی پوتین گفت، با توجه به این که چگونه او مخالفان سیاسی را زندانی کرده و دیگران را از رقابت با خود منع می‌کند، بدیهی است که این "انتخابات آزاد و عادلانه" نبوده است.

گروه

XS
SM
MD
LG