لینک های دسترسی

Breaking News

آستن بر 'تعهد آهنین' امریکا به حمایت از اسراییل تاکید کرد


لوید آستن، وزیر دفاع امریکا (چپ) و یووا گالانت، وزیر دفاع اسراییل در کنفرانس مشترک خبری، دوشنبه ۱۸ دسمبر ۲۰۲۳
لوید آستن، وزیر دفاع امریکا (چپ) و یووا گالانت، وزیر دفاع اسراییل در کنفرانس مشترک خبری، دوشنبه ۱۸ دسمبر ۲۰۲۳

لوید آستن، وزیر دفاع ایالات متحده که روز دوشنبه ۱۸ دسمبر (۲۷قوس) وارد اسراییل شد، بر تعهد ایالات متحده مبنی بر حمایت از اسراییل، تسلیح آن کشور در جنگ علیه حماس و تلاش برای رسانیدن کمک‌های بشری به مردم غزه تاکید کرده است.

آستن در اسراییل گفت که باید "کمک‌های بیشتر بشری به نزدیک به دو میلیون مردم آوارۀ غزه" فراهم شود، و در عینن حال، اسراییل را "بزرگترین دوست" امریکا خواند و گفت که واشنگتن به فراهم آوری "مهمات اساسی، وسایط تکتیکی و سیستم‌های دافع هوا" به اسراییل همچنان ادامه خواهد داد.

وزیر دفاع ایالات متحده گفت که سفرش به اسراییل به این هدف نیست که "جدول زمانی یا شرایط" جنگ را دیکته کند. او پس از ورود به اسراییل در شبکۀ اجتماعی ایکس نوشت که از دیدار با صدر اعظم و وزیر دفاع اسراییل، برای "تکرار تعهد آهنین امریکا به اسراییل" و فعال کردن جریان کمک‌های بشری به غزه استفاده می‌کند.

گروه حماس به تاریخ هفتم اکتوبر سال روان پس از حمله بر اسراییل، به گفتۀ مقام‌های اسراییلی، ۱۲۰۰ نفر را کشت و کم و بیش ۲۴۰ نفر دیگر را گروگان گرفت. اسراییل نیز به حملات هوایی و زمینی بر غزه پرداخت که تا کنون، به گفتۀ مقام‌های فلسطینی، منجر به کشته شدن بیش از ۱۹۴۰۰ نفر، عمدتاً زنان و کودکان، شده است.

تلفات سنگین غیرنظامیان فلسطینی در حملات اسراییل واکنش‌های گستردۀ بین المللی را برانگیخته و حتا جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، هفتۀ گذشته در یک انتقاد نادر به صدر اعظم اسراییل هشدار داد که بمباردمان بی رویۀ غزه توسط نظامیان اسراییلی، سبب کاهش حمایت بین المللی از اسراییل خواهد شد.

آستن در یک کنفرانس مشترک خبری با همتای اسراییلی‌اش گفت که محدود کردن عملیات نظامی اسراییل و هدفمند ساختن این جنگ، یکی از موضوعات مورد بحث وی با مقام‌های اسراییلی بود.

یووا گالانت، وزیر دفاع اسراییل، در این کنفرانس خبری بر تصمیم اسراییل برای "نابودی کامل حماس" و آزادی ۱۲۹ گروگان‌ باقیمانده در غزه تاکید کرد. او همچنین گفت که عملیات نظامیان اسراییلی در غزه با "سطوح مختلفی از شدت" ادامه خواهد داشت، اما گفت که این عملیات در شمال غزه ممکن زودتر پایان یابد.

او با اشاره به عملیات نظامیان اسراییلی در غزه گفت: "اردوی ما به دفاع از ارزش‌های اسراییل می‌پردازد و در این عملیات به قوانین بین‌المللی پایبند خواهد بود. تلاش داریم که به غیرنظامیان کمترین آسیب وارد شود."

همزمان با سفر آستن که قرار است به بحرین و قطر نیز برود، تقاضاها برای برقراری آتش‌بس میان اسراییل و حماس افزایش یافته است.

قرار است شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز دوشنبه در مورد قطعنامه‌‌‌ای رای‌گیری کند که خواستار آتش‌بس در نوار غزه است.

گروه

XS
SM
MD
LG