لینک های دسترسی

Breaking News

جمع آوری صد معتاد در ولایت تخار


جمع آوری صد معتاد در ولایت تخار
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:48 0:00

مسوولان در قومندانی امنیه ولایت تخار از آغاز کارزار جمع آوری معتادان در این ولایت خبر داده می گویند که آنان در دور اول صد معتاد را جمع آوری کرده اند.

مسوولان در قومندانی امنیه ولایت تخار از آغاز کارزار جمع آوری معتادان در این ولایت خبر داده می گویند که آنان در دور اول صد معتاد را جمع آوری کرده اند.

عبدالبصیر حاجی زاده مدیر مبارزه با مواد مخدر در قومندانی امنیه ولایت تخار گفت که قرار است معتادان جمع آوری شده به مرکز ترک اعتیاد هزار بستر ولایت کندز جهت تداوی انتقال داده شوند. مرکز هزار بستر ترک اعتیاد ولایت کندز از سوی معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله طالبان ایجاد شده است.

حاجی زاده اضافه کرد که آنان مطابق به هدایت معینیت مبارزه با مواد مخدر تمامی معتادان ولایت تخار را جمع آوری و تحت درمان قرار می دهند.

او افزود: "برای ما هدایت داده شده که ما در ضمن دوصد نفر را در اینجا جمع آوری کنیم و به آنجا انتقال بدهیم که امروز توانستیم به تعداد صد نفر را جمع آوری کردیم که امروز تا فردا به کندز انتقال می دهیم. "

این مسوول مبارزه با مواد مخدر ولایت تخار همچنان گفت که آنان ماهانه ۴۰ معتاد را جمع آوری و در مرکز چهل بستر ولایت تخار تحت تداوی قرار می دهند.

او برگشت دوباره افراد درمان شده به استعمال مواد مخدر را یک چالش جدی خواند و گفت: "یگانه چیزی که ما با آن موضوع به مشکل مواجه هستیم موضوع دوباره روآوردن شان است که باید یک وسیله کاری یا یک حرفه برای شان پیدا شود. متاسفانه روی مشکلات در سطح کشور نتوانستیم که این مشکل را مرفوع بسازیم. "

با این حال حاجی زاده افزود که آنان از تمامی امکانات در سطح ولایت تخار برای درمان معتادان استفاده می کنند.

اسدالله یکی از معتادان که به منظور درمان جمع آوری شده، گفت که پیش از این به مدت شش ماه تداوی شده و بهبود یافته بود؛ اما به دلیل مشکلات در خانواده دوباره به اعتیاد برگشت.

او افزود: "در کابل شش ماه مره نگاه کردند در شفاخانه فنکس ایلا کردم، آمدم رنج خانه را دیدم تا حال روی پای خود ایستاده شده نمی توانم، هرچی خدا ره گفتم مرگ بته هیچی. "

گفتنی است که معتادان جمع آوری شده ازین کارزار استقبال کرده و امیدواری می کنند که همزمان با پایان روند موفقیت آمیز درمان شان، مسوولان حکومت برای آنان فرصت های کاری را فراهم سازند.

مسوول مبارزه با مواد مخدر ولایت تخار گفت که روند نام نویسی بیماران بهبود یافته از اعتیاد را به منظور استخدام در شرکت های معادن آغاز می کنند.

بر بنیاد آمارهای مسوولان ولایت تخار، حدود ۱۶۰۰ تن در این ولایت مبتلا به مواد مخدر هستند که ازین میان در حدود ۱۰۰۰ تن در یک سال گذشته تحت درمان قرار گرفته اند.

XS
SM
MD
LG