لینک های دسترسی

Breaking News

اعتیاد در بدخشان و تقاضاها برای بازداشت فروشندگان مواد مخدر


معتادان در مرکز درمانی
معتادان در مرکز درمانی

مسوولان مبارزه با مواد مخدر حکومت طالبان در ولایت بدخشان می‌گویند که در بیش از دو سال گذشته ۶۰۰۰ معتاد را در این ولایت زیر درمان قرار داده اند و در همین حال شماری از باشندگان این ولایت ضمن استقبال از جمع آوری و درمان معتادان، خواستار بازداشت فروشندگان مواد مخدر اند.

شفیق الله حفیظی، مدیر مبارزه با مواد مخدر حکومت طالبان در ولایت بدخشان می‌گوید که حضور معتادان در مرکز این ولایت مشکلات زیادی را برای باشندگان فیض آباد و کسبه کاران این شهر ایجاد کرده بود که با جمع آوری و انتقال تمامی معتادان به مراکز درمان، این مشکل رفع شده است.

حفیظی به صدای امریکا گفت که تلاش‌ها برای جمع آوری و درمان معتادان در بدخشان ادامه دارد.

این مسوول مبارزه با مواد مخدر حکومت طالبان در ولایت بدخشان با توجه به نگرانی‌ها مبنی بر نبود فرصت‌های شغلی برای افراد درمان شده گفت: "کسانی را که تداوی کردیم برایتان اطمینان می‌دهیم که دوباره به اعتیاد رو نیاورند و بیشتر شان در تمام ادارات مصروف کار هستند تا که دوباره رو نیاورند."

در همین حال شماری از باشندگان ولایت بدخشان ضمن استقبال از جمع آوری و درمان معتادان، خواستار بازداشت فروشندگان مواد مخدر شدند. به باور آنان جلوگیری از فروش مخدرات، در کاهش میزان اعتیاد تاثیر مستقیم دارد.

نورآغا، یکی از باشندگان بدخشان به صدای امریکا گفت :"خواست دیگر ما همین است که همین فروشنده‌های مواد [مخدرات] را اگر در مرکز یا ولسوالی‌ها هستند، بازداشت کنند تا شاهد افراد معتاد در آینده نباشیم."

معراج الدین، باشنده شهر فیض آباد بر جمع آوری و انتقال معتادان از ولسوالی‌ها به شفاخانه ها تاکید کرد و افزود: "خواست ما از حکومت همین است معتادان اگر در ولسوالسی ها موجود باشند، نیز جمع آوری کرده و مثل شهر فیض آباد آنان را هم تداوی کنند تا به کار و روزگار خودشان برگردند."

مسوول مبارزه با مواد مخدر حکومت طالبان در ولایت بدخشان در این مورد گفت که معتادان ولسوالی‌ها در خانه‌ها تحت مراقبت گروه‌های صحی قرار دارند.

حفیظی همچنان افزود، آنان تصمیم دارند که با آغاز سال ۱۴۰۳ یک سروی را به منظور مشخص کردن شمار دقیق معتادان در تمامی ولسوالی های ولایت بدخشان راه اندازی کنند تا روند انتقال شان به شفاخانه ها انجام شود.

گروه

XS
SM
MD
LG