لینک های دسترسی

Breaking News

کمک‌ها برای دهقانان ناچیز است - یک دهقان در بدخشان


کمک‌ها برای دهقانان ناچیز است - یک دهقان در بدخشان
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:18 0:00

یک دهقان در ولایت بدخشان که از کشت کوکنار دست برداشته می‌گوید که اکنون در زمین های خود تربوز و خربوزه کشت می کند، اما حاصل دهی کم داشته و مخارج زندگی او را تامین نمی‌کند.

فضل احمد، یک دهقان در ولایت بدخشان که از کشت کوکنار دست برداشته می‌گوید که اکنون در زمین های خود تربوز و خربوزه کشت می کند، اما حاصل دهی کم داشته و مخارج زندگی او را تامین نمی‌کند.

به گفتۀ این دهقان ۳۵ ساله، سال‌های پیش در زمین های خود کوکنار کشت می کرد و با وجود زحمت کم، پول زیادی به دست می‌آورد، اما در دو سال اخیر مصروف کشت میوه و سبزی است که کشتزارهای خربوزه و تربوز او به دلیل آفت گیاهی حاصل خوب نداده است.

فضل احمد همچنان اضافه کرد که خشکسالی و کمبود آب مشکل دیگر دهقانان بوده و آبیاری کشتزارها با استفاده از چاه های عمیق توسط ماشین، برای آنان قیمت تمام می شود.

بر بنیاد آمارهای ریاست زراعت، آبیاری و مالداری حکومت طالبان در ولایت بدخشان، حدود ۸۵درصد باشندگان این ولایت مصروف کشاروزی و باغداری اند.

حکومت طالبان پس از رسیدن به قدرت، تمامی کشت و کار مواد مخدر را ممنوع اعلام کرد و کشتزارهای کوکنار را نیز در هر ولایت محو کرد، اما زمین داران از حکومت طالبان خواسته اند که با ارایه کشت های بدیل، آنان را همکاری کند.

XS
SM
MD
LG