لینک های دسترسی

Breaking News

باران‌های شدید در پاکستان جان ۱۴۳نفر را گرفته است 


مقامات در پاکستان گفتند که در اثر باران‌های شدید و سایر رویدادهای مرتبط با طوفان‌ها در ماه اپریل، حد اقل ۱۴۳نفر در سراسر این کشور جان باختند.

سیلاب‌ها، لغزش زمین و سایر حوادث مرتبط به آب و هوا سبب فروریختن منازل و تخریب محصولات زراعتی در برخی از ساحات این کشور نیز شده است.

زهیر احمد بابر، سخنگوی ادارۀ هواشناسی پاکستان گفت که این کشور در ماه اپریل شاهد افزایش ۱۶۴در صد باران بیشتر از حد معمول بود.

او افزود که این تغییرات در نتیجۀ تغییر اقلیم به میان آمده است.

پاکستان یکی از آسیب پذیرترین کشورها از رهگذر آب و هوای غیرقابل پیشبینی و باران‌های شدید موسمی بوده که به گونۀ معمول در ماه جولای آغاز می‌شود.

بیشتر تلفات در ایالت خیبرپختونخوا به میان آمده جاییکه ۸۳ نفر، به شمول ۳۸ کودک جان باخته اند و بیش از ۳۵۰۰ منزل مسکونی خسارمند شده است.

انور شهزاد، سخنگوی ادارۀ رسیدگی به آفات طبیعی امروز ۳۰ اپریل (۱۱ ثور) گفت که اکثر تلفات در نتیجۀ فروریختن سقف خانه ها و لغزش زمین به میان آمده است.

در بخش‌های از شمال ایالت پنجاب نیز محصولات زراعتی به دلیل طوفان‌های ژاله از بین رفته است.

مقامات پاکستان در اوایل ماه جاری گفتند که صاعقه جان چندین نفر، به شمول دهقانان را گرفته و در کل ۲۱ نفر در نتیجۀ حوادث مرتبط با باران جان باخته اند.

در ایالت بلوچستان نیز از کشته شدن ۲۱ نفر، در ایالت سند چهار و در کشمیر تحت ادارۀ پاکستان از جان باختن ۱۴ نفر در رویدادهای مانند صاعقه و باران در ماه اپریل گزارش شده است.

در تابستان سال ۲۰۲۲، یک سوم خاک پاکستان به دلیل باران‌های موسمی زیر آب شده و میلیون‌ها نفر بیجا شدند.

بر اساس معلومات بانک جهانی، باران‌ها و سیلاب‌های ناشی از آن در سال ۲۰۲۲ به پاکستان ۳۰ میلیارد دالر خسارۀ اقتصادی وارد کرد.

گروه

XS
SM
MD
LG