لینک های دسترسی

Breaking News

جلوگیری از اخاذی جنسی؛ انستاگرام تصاویر برهنه را در این شبکه مکدر می‌کند


شبکه اجتماعی انستاگرام می‌گوید که ابزار جدیدی، از جمله کدر کردن تصاویر برهنه در پیام‌ها را به کار می‌گیرد تا جوانان و نو جوانان را در برابر اخاذی جنسی محافظت کند.

این شبکه روز پنجشنبه ۱۱ اپریل (۲۳ حمل) در پستی اعلام کرد که در حال آزمایش این ویژگی‌ها به عنوان بخشی از کمپاین خود برای مبارزه به کلاهبرداری‌های جنسی و سایر اشکال "سواستفاده از تصویر" و سخت‌تر کردن ارتباط مجرمان با نوجوانان است.

اخاذی جنسی متقاعد کردن فرد برای ارسال عکس‌های صریح (برهنه) به صورت آنلاین و سپس تهدید به انتشار عمومی تصاویر است، مگر اینکه قربانی پول بپردازد یا تن به خدمات جنسی بدهد.

انستاگرام گفته است که کلاهبرداران اغلب از پیام‌های مستقیم برای درخواست "تصاویر محرمانه" استفاده می‌کنند و برای مقابله با این، به زودی آزمایش یک ویژگی محافظت از برهنگی را آغاز می‌کند تا هر تصویری با برهنگی را مکدر کند و مردم را تشویق کند تا قبل از ارسال تصاویر برهنه دو باره فکر کنند.

انستاگرام افزود: "این ویژگی نه تنها برای محافظت افراد در برابر مشاهده برهنگی ناخواسته در پیام‌های مستقیم خود، بلکه برای محافظت آنها در برابر کلاهبردارانی طراحی شده است که ممکن تصاویر برهنه خود را در ازای تصاویر برهنهٔ کاربر ارسال کنند تا افراد را فریب دهند."

انستاگرام این تصمیم را پس از آن اتخاذ کرد که اخیراً دو برادر نایجریایی به اخاذی جنسی از جوانان و نوجونان در ایالت میشیگن ایالات متحده اعتراف کردند، که یکی از قربانیان آنان دست به خودکشی زد. در مورد دیگر، یک پولیس در ایالت ویرجینیا یک دختر ۱۵ ساله را اخاذی جنسی کرده و سپس او را ربود.

انستاگرام و دیگر شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی به دلیل اتخاذ اقدامات ناکافی برای محافظت از جوانان با انتقادهای فزاینده‌ای مواجه شده‌اند. مارک زاکربرگ، رییس شرکت میتا، مالک فیسبوک، انستاگرام و وتساپ، در اوایل سال جاری در یک جلسۀ استماعیه در مجلس سنای کانگرس ایالات متحده از والدین قربانیان عذرخواهی کرد.

اما میتا گفته است که که این ویژگی به پیام‌های ارسال شده در فیسبوک و وتساپ اضافه نخواهد شد.

این ویژگی به طور خودکار برای نوجوانان زیر ۱۸ سال در سراسر جهان فعال می‌شود. کاربران بزرگسال برای تشویق به فعال کرده آن، پیامی دریافت خواهند کرد.

تصاویر برهنه با یک هشدار مکدر خواهند شد و به کاربران امکان مشاهده آن را می‌دهند. آنها همچنین گزینه ای برای مسدود کردن فرستنده و گزارش چت دریافت خواهند کرد.

برای افرادی که پیام‌های مستقیم با برهنگی ارسال می‌کنند، پیامی ارسال خواهد شد که به آنها یادآوری می‌کند هنگام ارسال "تصاویر حساس" محتاط باشند. همچنین به آن‌ها اطلاع داده می‌شود که اگر نظرشان تغییر کرده می‌توانند عکس‌ها را ارسال نکنند، اما این احتمال وجود دارد که دیگران ممکن این تصاویر را قبل از حذف آنها دیده باشند.

انستاگرام همچنین گفته است که در حال کاربالای فناوری برای شناسایی حساب‌هایی است که ممکن در اخاذی جنسی دخیل باشند.

گروه

XS
SM
MD
LG