لینک های دسترسی

Breaking News

نوین: دیده شود که آسترالیا با افغانستان رقابت می‌کند یا نه


نوین الحق، عضو تیم ملی کرکت افغانستان که اکنون در رقابت‌های جام جهانی کرکت در هند نیز حضور دارد، آسترالیا را کنایه زده و گفته است که دیده شود این تیم با افغانستان مصاف خواهد داد یا نه.

آسترالیا در اوایل سال جاری به دلیل وضعیت حقوق زنان و وضع محدودیت‌ها بر زنان و دختران توسط حکومت طالبان، سلسلهٔ رقابت‌های ۵۰ اووره با افغانستان را فسخ کرد.

بورد کرکت آسترالیا به تاریخ ۱۲ جنوری در اعلامیه‌ای گفت که پس از مشوره‌های زیاد، تیم ملی کرکت آسترالیا تصمیم گرفت تا از رویارویی با تیم ملی کرکت افغانستان در امارات متحده عرب خودداری کند.

در اعلامیه آمده بود که این تصمیم به دنبال محدودیت‌های بیشتر طالبان بر زنان و به ویژه منع دختران و زنان از تحصیل و کار در موسسات غیردولتی گرفته شده است.

نوین الحق در یک پوست انستاگرام نگاشته است که با رد رقابت‌های دوجانبه اکنون جالب خواهد بود دیده شود که آیا بورد کرکت آسترالیا در جام جهانی نیز موقف‌اش را حفظ می‌کند.

نوین همچنان نگاشته است که آسترالیا کدام گزینه را انتخاب خواهد کرد، "معیارها" ،"حقوق بشر" یا "دو امتیاز"؟

قرار است افغانستان به روز سه شنبه در رقابت‌های جام جهانی به مصاف آسترالیا برود. این رقابت که دو امتیاز دارد، برای صعود هر دو تیم به مرحلهٔ نیمه‌نهایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

آسترالیا برای راه‌یابی به دور نیمه نهایی به دو امتیاز و افغانستان به چهار امتیاز دیگر نیاز دارد.

بورد کرکت آسترالیا تا اکنون در این خصوص تبصره نکرده است.

افغانستان تا اکنون در سه رقابت ۵۰ اووره با آسترالیا مقابل شده و در هر سه آن شکست خورده است.

گروه

XS
SM
MD
LG