لینک های دسترسی

Breaking News

به دنبال تصویب کمک امریکا به اوکراین، روسیه تولید تسلیحات را سرعت بخشید


وزیر دفاع روسیه گفته است که باید حجم، کیفیت و سرعت تولید تسلیحات آن کشور افزایش یابد.
وزیر دفاع روسیه گفته است که باید حجم، کیفیت و سرعت تولید تسلیحات آن کشور افزایش یابد.

درست یک هفته پس از آنکه رییس جمهور ایالات متحده فراهم‌‏آوری بیش از ۶۰ میلیارد دالر کمک نظامی را برای اوکراین منظور کرد، وزیر دفاع روسیه دستور تسریع تولید تسلیحات را صادر کرده و نیز گفته است که انتقالات نظامی باید سرعت یابد.

در چارچوب کمک‎های جدید ایالات متحده به اوکراین، طیفی از تسلیحات به شمول سیستم‌های توپخانه و راکت انداز و مهمات ضد تانک به نظامیان اوکراینی فراهم خواهد شد.

روسیه در امتداد خطوط مقدم جنگ با اوکراین که حدود ۱۰۰۰ کیلومتر طول دارد، پیشرفت‌های اندک و تدریجی داشته و بار ها گفته است که کمک‌های تسلیحاتی امریکا به اوکراین مانع پیروزی مسکو نخواهد شد، با اینحال برخی مقام‌های روسی ابراز نگرانی کرده اند که حمایت ایالات متحده از اوکراین، سبب تشدید جنگ خواهد شد.

سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز چهارشنبه اول می (۱۲ ثور) در جلسه‌ای با مقام‌های ارشد نظامی روسیه گفت که برای حفظ سرعت لازمی تهاجم، ضروری است تا "حجم، کیفیت و سرعت تولید تسلیحات" افزایش یابد.

در ویدیویی از این جلسه که آن را وزارت دفاع روسیه نشر کرده است، شویگو گفته است که به صنایع دفاعی دستور داده شده است تا زمان تولید تسلیحات را کاهش دهند.

با آنکه اوکراین در سال ۲۰۲۳ ضد حمله‌ای را برای جلوگیری از پیشرفت نظامیان روسیه راه اندازی کرد، اما این عملیات موفقانه نبود. نظامیان روسی در حال حاضر کنترول حدود ۱۸ درصد قلمرو اوکراین را در اختیار دارند.

ویلیم برنز، رییس ادارۀ استخبارات مرکزی ایالات متحده ماه گذشته هشدار داد که بدون حمایت نظامی ایالات متحده، اوکراین در میدان جنگ بازنده خواهند شد. اما با وضعیت موجود جنگ، روشن نیست که آیا اوکراین خواهد توانست که بخش‌های اشغال شدۀ قلمرو خود را از روسیه باز پس بگیرد یا نه.

توانمندی روسیه به استخدام و جلب و جذب صدهاهزار سرباز قراردادی و تسریع تولید تسلیحات مایۀ حیرت ایالات متحده و متحدان غربی آن در سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) شده است.

کرستوفر کاوولی، فرمانده قوماندانی اروپایی قوای نظامی ایالات متحده ماه گذشته گفت که اردوی روسیه در مقایسه با پیش از آغاز تهاجم بر اوکراین، اکنون ۱۵درصد بزرگتر است. او افزود که روسیه در سال روان به حدی تسلیحات تولید خواهد کرد که حجم آن از ظرفیت تولید تمام ۳۲ عضو ناتو فراتر خواهد رفت.

ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین روز دوشنبه گذشته گفت که تسلیحات کمکی ایالات متحده به پیمانه‌های اندک وارد اوکراین می‌شود، او گفت که برای جلوگیری از پیشرفت نظامیان روسی باید انتقال تسلیحات به اوکراین تسریع شود.

گروه

XS
SM
MD
LG