لینک های دسترسی

Breaking News

هراس از تهدید ایران، جنرال ارشد امریکایی به اسراییل رسید 


جنرال ایریک کوریلا، فرمانده قوماندانی ایالات متحده در شرق میانه
جنرال ایریک کوریلا، فرمانده قوماندانی ایالات متحده در شرق میانه

وزارت دفاع ایالات متحده روز پنجشنبه ۱۱ اپریل (۲۳ حمل) گفت که جنرال ایریک کوریلا، فرمانده قوماندانی ایالات متحده در شرق میانه، به اسراییل رسید تا با مقامات نظامی این کشور در مورد تهدیدات امنیتی صحبت کند.

این دیدار در بحبوبهٔ هراس از انتقامجویی ایران از اسراییل صورت می‌گیرد. ایران گفته است که هفت عضو سپاه پاسدارن، به شمول دو جنرال ایرانی در اوایل ماه جاری در یک حملهٔ اسراییل بر قنسولگری ایران در دمشق، پایتخت سوریه، کشته شدند و تهدید کرده اند که ازاسراییل انتقامجویی خواهد کرد.

در پاسخ به آن،‌ یواف گالانت، ‌وزیر دفاع اسراییل، روز یکشنبه هفتم اپریل (۱۹ حمل) گفت که کشورش آماده است تا به هرگونه سناریوی ایران رسیدگی کند.

جنرال پت ریدر، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده، به خبرنگاران گفت که جنرال کوریلا با رهبران کلیدی نظامی اسراییل ملاقات خواهد کرد و تهدیدات جاری امنیتی در منطقه را به بحث خواهد گرفت.

او افزود که قرار بود این جنرال امریکایی بعداً از اسراییل دیدن کند، اما به دلیل انکشافات اخیر، به زودی عازم این کشور شد.

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران، روز گذشته هشدار داد که از اسراییل انتقام گرفته خواهد شد. در همین حال، گروه مسلح حزب‌الله لبنان که از حمایت ایران برخوردار است، گفته است که حمله بر قونسلگری ایران "نقطۀ عطف" بوده و به گفتۀ این گروه، اسراییل به خاطر انجام این حمله مجازات خواهد شد.

این در حالی است که جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، به "حمایت آهنین" از اسراییل را تعهد کرده است.

در همین حال، لوید آستن، وزیر دفاع ایالات متحده، امروز با یواف گالانت، ‌وزیر دفاع اسراییل، صحبت کرد. گالانت به آستن گفت که حملهٔ مستقیم ایران به پاسخ مناسب اسراییل نیاز خواهد داشت.

این دو رهبر نظامی آمادگی‌ها در مقابل حملهٔ ایران بر خاک اسراییل را به بحث گرفتند. بر اساس معلومات وزارت دفاع اسراییل، گالانت تاکید کرد که حملهٔ ایران بر خاک کشوراش را تحمل نخواهد کرد.

پیش از این، اسراییل کتز، وزیر خارجهٔ اسراییل، گفته بود که اگر ایران بر اسراییل حمله کند، نیروهای اسراییلی مستقیماً بر ایران حمله خواهند کرد.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش‌های رویترز، اسوشیتدپرس و فرانس‌پرس استفاده شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG