لینک های دسترسی

Breaking News

مشکلات حقوقی ممکن بر آینده سیاسی ترمپ پیامدهای جدی داشته باشد - کارشناسان


دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده
دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده

پس از حاضر شدن دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده در محکمه به دلیل ۳۴ مورد اتهام، وکلای مدافع ترمپ تلاش‌ها را برای دفاع از موکل شان آغاز کرده اند.

با اینحال، شماری از کارشناسان به این باور اند که کشانیده شدن دونالد ترمپ به محکمه می‌تواند پیامدهای بسیار جدی برای وی و آیندهٔ سیاسی اش داشته باشد.

ترمپ هفتهٔ گذشته در قضیهٔ مربوط به پرداخت ۱۳۰ هزار دالر به یک بازیگر فلم‌های سکس متهم شد و برای شنیدن اتهامات وارده علیهٔ خود در شهر نیویارک به محکمه حاضر شد و تمام اتهامات وارده را رد کرد.

ستورمی دانیلز، ستارهٔ فلم سکس،ادعا کرده است که سال‌ها پیش با ترمپ رابطهٔ جنسی داشته و در آستانهٔ انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ از سوی ترمپ به وی این پول پرداخته شده است تا سکوت اختیار کند. ترمپ پیش از این نیز چنین اتهامات را رد کرده بود.

جیمز ترستی، وکیل مدافع ترمپ، در جریان یک مصاحبه با تلویزیون ای‌بی‌سی، نخواست پاسخ بدهد که ترمپ چگونه از خود دفاع خواهد کرد، اما در مورد روحیهٔ موکل خود صحبت کرد.

ترستی گفت: "هر کسی که از سوی مستنطقان حکومتی و سارنوالان نیویارک هدف قرار بگیرد، یقیناً که تاحدی در خود فرو می‌رود و فکر می‌کند که این کار یک خبر بسیار بد است. اما بسیار زود متوجه تصویر بزرگ می‌شود، تصویر تاریخی و موافقم که این یک لحظهٔ بد برای این کشور است."

دونالد ترمپ به این متهم است که به خاطر پنهان کردن پرداخت پول به ستورمی دانیلز قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، اسناد تجارتی و مالی خود را جعل‌کاری کرده بود. اما او به بی‌گناهی خود اعتراف کرده است.

به باور بل بار، لوی سارنوال پیشین ایالات متحده، قضیهٔ پرداخت حق السکوت به دانیلز اهمیت دعوا را ندارد. او به این باور است که موضوع جدی‌تر برای دونالد ترمپ، تحقیقاتی است که وی به خاطر نگهداری اسناد محرم دولتی در منزلش با آن روبروست.

وکیل دونالد ترمپ می‌گوید که در حال حاضر هیچ سند محرم در نزد موکلش وجود ندارد و مطابق با قانون عمل صورت گرفته است.

در حالی که دونالد ترمپ اتهامات علیهٔ خود را نمی‌ پذیرد، کلییر فینکلستین، استاد حقوق در پوهنتون پنسلوانیا، می‌گوید که وضع جریمه و حتا زندانی شدن ترمپ در پیوند به ادعاهای دیگر به شمول تلاش برای معکوس کردن نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ و هجوم حامیان او به تاریخ ششم جنوری سال ۲۰۲۱ بر ساختمان کانگرس، نمی تواند رد شود.

فینکلستین گفت: "براساس مادهٔ سوم ضمیمهٔ چهاردهم قانون اساسی، فتنه انگیزی یا برپا کردن شورش به این معنی خواهد بود که او نمی تواند وظیفهٔ حکومتی را باردیگر عهده دار شود".

به گفته حقوقدانان، انتظار نمی رود که دونالد ترمپ قبل از انتخابات سال ۲۰۲۴، در پیوند به این قضایا محکوم شود. آقای ترمپ که نتوانست در انتخابات ۲۰۲۰ پیروز شود، بار دیگر خود را برای ریاست جمهوری کاندید کرده است.

XS
SM
MD
LG