لینک های دسترسی

Breaking News

اوکراین: انتظار داریم در سال ۲۰۲۴ از امریکا ۱۱.۸ میلیارد دالر کمک دریافت کنیم 


دنیس شمیهال، صدر اعظم اوکراین و انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ ایالات متحده
دنیس شمیهال، صدر اعظم اوکراین و انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ ایالات متحده

صدر اعظم اوکراین امروز ۲۵ فبروری (ششم حوت) گفت که کیف انتظار دارد در سال جاری از ایالات متحده ۱۱.۸ میلیارد دالر کمک اقتصادی دریافت کند.

کیف در سال ۲۰۲۴ با کسر بودجهٔ ۳۷ میلیارد دالر در حالی مواجه است که این کشور تلاش دارد در مقابل تهاجم روسیه از خود دفاع کند و برای کمک های حیاتی بر شرکای غربی‌اش اتکا دارد.

دنیس شمیهال، در جریان یک کنفرانس تلویزیونی در کیف گفت که وی امیدوار است قانونگذاران امریکایی، بسته‌های کمک‌های اقتصادی و نظامی را به اوکراین تصویب کنند.

این در حالی است که با وجود تقاضای جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، مبنی بر تصویب بسته کمکی امریکا به اوکراین، رییس مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده، مانع تصویب این لایحه شده است.

بایدن بار‌ها گفته است که برای ایستادگی در برابر ''دیکتاتور روسیه، ولادیمیر پوتین'' تصویب این بسته کمکی برای اوکراین یک امر حیاتی است.

مایک جانسن، رییس مجلس نمایندگان ایالات متحده، دوهفتهٔ پیش به خبرنگاران گفت که هیچ قصدی ندارد که حتا اجازه رای‌گیری را در مورد این لایحه بدهد.

مجلس سنای ایالات متحده این لایحه ۹۵ میلیارد دالری را تصویب کرده است. این بسته کمکی به طور عمده به اوکراین و همچنین اولویت‌های استراتیژیک ایالات متحده-اسراییل و تایوان- کمک مالی را فراهم می‌کند.

ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، هفتهٔ گذشته از کانگرس ایالات متحده خواست تا کمک‌های بیشتر را به کشوراش منظور کند.

او در مصاحبه با فاکس‌نیوز گفت که اگر کانگرس امریکا کمک‌های بیشتر را به کیف تصویب نکند، بهای آن زندگی اوکراینی‌ها خواهد بود.

زیلینسکی گفت که بدون حمایت کانگرس ایالات متحده، اوکراین زنده خواهد ماند اما تمامی اوکراینی‌ها نه.

کاهش تمایل در ایالات متحده برای فراهم آوری کمک‌ها به اوکراین بر سایر شرکای کیف در اروپا نیز تاثیر گذاشته است.

با آنهم، اتحادیهٔ اروپا در اوایل سال جاری کمک ۱۸ میلیارد یورویی را به کیف تصویب کرد و انتظار می‌رود در جریان سال به این کشور فراهم شود.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش فرانس‌پرس استفاده شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG