لینک های دسترسی

Breaking News

مرد مبتلا به سرطان برندۀ جایزۀ ممتاز لاتری در امریکا شد


چینگ سافان از هشت سال به اینسو با بیماری سرطان مبارزه دارد.
چینگ سافان از هشت سال به اینسو با بیماری سرطان مبارزه دارد.

یکی از برندگان جایزۀ ممتاز ۱.۳ میلیارد دالری لاتری مشهور پاوربال در ایالات متحده یک مرد مهاجر از لاووس است که از هشت سال به اینسو به خاطر ابتلا به سرطان زیر درمان بود و آخرین دورۀ شیموتراپی را هفتۀ گذشته دریافت کرد.

چینگ سافان که ۴۶ سال عمر دارد، باشندۀ شهر پورتلند ایالت اوریگن است. او و دوستش، لایزا چاو، به گونۀ شریکی مبلغ ۱۰۰ دالر را تکت لاتری خریده بودند و اکنون جایزه را با هم نصف می‌کنند.

چینگ و دوستش می‌توانند این جایزۀ هنگفت را در اقساط ۳۰ ساله دریافت کنند یا هم پس از پرداخت مالیات هنگفت مبلغ حدود ۶۲۱میلیون دالر پول نقد را با خود به خانه ببرند.

چینگ در یک کنفرانس خبری گفت که نخستین کاری که با این پول انجام می‌دهد رسیدگی به خانواده‌اش و توجه به صحت خودش است.

سافان در لاووس به دنیا آمده و در سال ۱۹۸۷ به تایلند رفت و سپس در سال ۱۹۹۴ به ایالات متحده مهاجرت کرد. او در سه دهۀ گذشته در یک ورکشاپ در شهر پورتلند کار می‌کرد.

یک شخص دیگر نیز که نخواسته است هویتش فاش شود، شام سه شنبه ۲۶مارچ (هفتم حمل) برندۀ جایزۀ ۱.۱۳ میلیارد دالری لاتری میگا میلیون در ایالات متحده شد.

بزرگترین جایزهٔ ممتاز در تاریخ لاتری در ایالات متحده، جایزهٔ ممتاز لاتری پاوربال به ارزش ۲.۰۴ میلیارد دالر است که فردی دو سال پیش در ایالت کالیفورنیا برندهٔ آن شد.

در اکثر موارد برندگان جوایز ممتاز لاتری در ایالات متحده نمی‌خواهند که هویت شان فاش شود، اما بر اساس قوانین برخی ایالت‌ها به شمول اوریگن، جز موارد استثنایی، باید هویت برندگان لاتری آشکار شود.

گروه

XS
SM
MD
LG