لینک های دسترسی

Breaking News

در کودکی به مواد مخدر معتاد شدم – جوان افغان


در کودکی به مواد مخدر معتاد شدم – جوان افغان
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:21 0:00

عبدالقهار یکی از معتادان در ولایت بدخشان می گوید که در کودکی به استعمال مواد مخدر رو آورد و حال که ۲۰ سال عمر دارد، همچنان به مصرف مخدرات ادامه می‌دهد. او به صدای امریکا گفت که در اثر تشویق یکی از دوستانش نخست سگرت وسپس چرس و تریاک مصرف کرد.

عبدالقهار یکی از معتادان در ولایت بدخشان می گوید که از دوران کودکی به استعمال مواد مخدر رو آورده و حالا که ۲۰ سال از عمرش سپری شده همچنان به مصرف مخدرات ادامه می‌دهد.

او به صدای امریکا گفت که در کودکی توسط یکی از دوستان خود نخست با سگرت و در ادامه با چرس و تریاک آشنا شد. او ادعا کرد که ۱۵ سال از عمر خود را در استعمال مواد مخدر سپری کرده است.

عبدالقهار همچنان گفت که اعتیاد چنان وی را ضعیف ساخته که فکر می کند توان برگشت به زندگی عادی را ندارد.

عبدالقهار که باشنده ولسوالی کشم ولایت بدخشان است انتظار دارد که تحت تداوی قرار گرفته و با دست یافتن به یک مصروفیت سالم، بهبود یابد.

او گفت: "یک مصروفیت سالم، دوستانه و یا سرگرمی باشد... اگر بیکار باشیم، در کوچه باشیم، هرکار کنیم باز رفته میکشم، دست خودم نیست. "

بیکاری و مشکلات اقتصادی دلیل عمدهٔ رو آوردن به اعتیاد در افغانستان خوانده شده است.

گفتنی است که حدود ۵۳ هزار نفر در ولایت بدخشان معتاد اند و به گفته مسوولان مبارزه با مواد مخدر این ولایت، روند جمع آوری و درمان این معتادان همچنان ادامه دارد.

XS
SM
MD
LG