لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار مسکو به غرب: از مصادرهٔ دارایی‌های تعلیق شدهٔ روسیه خودداری کنید


ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه

روسیه روز یکشنبه ۲۸ اپریل (نهم ثور) غرب را تهدید کرد که در صورت مصادرهٔ دارایی‌های تعلیق شدهٔ روسیه، با پاسخ جدی و از آزمون‌های حقوقی "پایان ناپذیر" و تدابیر تلافی‌جویانه در برابر چنین اقدام صورت خواهد گرفت.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گفت که مسکو هرگز ساحات اشغال‌شدهٔ اوکراین را در بدل دریافت سرمایه‌های تعلیق شده، واگذار نخواهد کرد. او در یک پیام در تلگرام نوشت که "سرزمین آبایی ما برای فروش نیست."

زاخارووا در ادامهٔ این پیام نگاشته است: "دارایی‌های روسیه باید دست نخورده باقی بماند، در غیر آن پاسخ جدی به سرقت غرب وجود خواهد داشت. اکثریت در غرب از قبل به این نکته پی برده اند. افسوس، همه از [این پیامدها آگاه] نیستند."

ایالات متحده و متحدان این کشور، در پاسخ به تهاجم روسیه بر اوکراین، مراودات با بانک مرکزی روسیه و وزارت مالیه روسیه را ممنوع قرار دادند و نزدیک به ۳۰۰ میلیارد دالر دارایی روسیه را در غرب مسدود کردند که اکثر این دارایی‌ها در نهادهای مالی اروپا مسدود شده اند.

دیمتری پسکوف، سخنگوی کرملین، در یک نظر جداگانه ابراز داشت که هنوز پول زیادی از غرب در روسیه وجود دارد که می‌تواند مورد واکنش متقابل مشابه از سوی روسیه قرار گیرد.

پسکوف افزود که "گزینه قانونی" در برابر مصادره دارایی روسیه، کاملا مهیا است و روسیه با استفاده از آن "به گونهٔ بی‌پایان" از منافع خود دفاع خواهد کرد.

ایالات متحده در کوشش برای اعمال فشار اقتصادی بر مسکو، در ماه دسمبر سال گذشته، تحریم هایی را علیه نهادهای مالی از جمله بانک های خارجی که از جنگ روسیه در اوکراین حمایت می کنند، اعمال کرد.

روسیه از زمان آغاز جنگ اوکراین تلاش کرد است تا در عرصه مالی با غرب مواجه نشود و از تجارت با دالر، یورو، پوند سترلینگ و ین فاصله گرفته است.

باوجود آنکه اقتصاد روسیه در نتیجهٔ تحریم‌ها و فشارها صدمه دیده است، مسکو همچنان در مسیر رشد قرار دارد و صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده است که اقتصاد روسیه در سال ۲۰۲۴ حدود ۱.۱ درصد رشد خواهد داشت.

گروه

XS
SM
MD
LG