لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن: امریکا به اسراییل کمک کرد تا 'تقریباً همه' درون‌های ایران را سر نگون کند


جوبایدن، رییس جمهور ایالات متحده، می‌گوید که نیروهای امریکایی به اسراییل کمک کرد تا تقریباً همه طیاره‌های تهاجمی بدون سرنشین و میزایل‌های ایرانی را سرنگون کند.

ایران در واکنش به حمله اسراییل بر قونسلگری این کشور در سوریه، اواخر روز شنبه حملات تلافی جویانهٔ خود را با شلیک میزایل‌ها و پرتاب طیاره‌های تهاجمی ‌بدون سرنشین (درون) از خاک خود به سمت خاک اسراییل آغاز کرد.

بایدن در بیانیه‌ای گفت: "اوایل امروز، ایران و نیروهای نیابتی آن که در یمن، سوریه و عراق فعالیت می‌کنند، حمله هوایی بی‌پیشینه‌ای را علیه تاسیسات نظامی در اسراییل انجام دادند. من این حملات را به شدیدترین الفاظ ممکن محکوم می کنم."

او افزود: "به دستور من و برای حمایت از دفاع از اسراییل، اردوی ایالات متحده طیاره‌ها و کشتی‌های جنگی دفاع بالستیکی را در طول هفته گذشته به منطقه منتقل کرد. به کمک این استقرارها و مهارت فوق‌العاده سربازان مان، ما به اسراییل کمک کردیم تا تقریباً همه درون‌ها و میزایل‌های ورودی را سرنگون کند."

این در حالی است که برخی از رسانه‌ها از صداهای انفجار و به صدا درآمدن زنگ خطر حمله هوایی در بیت المقدس خبر داده اند.

زنگ خطر حملات هوایی در نقاط متعدد، از جمله در شمال و جنوب اسراییل و شمال کرانهٔ غربی گزارش شده است، اما تا اکنون در مورد تلفات احتمالی از آن گزارشی نشر نشده است.

بایدن افزود: "فردا، من رهبران گروه۷ را گردهم جمع خواهم کرد تا یک واکنش دپلوماتیک واحد به حمله گستاخانه ایران را هماهنگ کنم. تیم من با همتایان خود در سراسر منطقه تعامل خواهد داشت. و ما در تماس نزدیک با رهبران اسراییل خواهیم بود."

بایدن افزود که با بنیامین نتنیاهو، صدراعظم اسراییل، برای "تایید مجدد تعهد آهنین" امریکا به امنیت اسراییل صحبت کرده است.

او گفت: "من به او گفتم که اسراییل ظرفیت قابل توجهی برای دفاع و حتا شکست حملات بی‌پیشینه را از خود نشان داد و پیامی روشن به دشمنانش داد که نمی‌توانند امنیت اسراییل را به طور مؤثر تهدید کنند."

او گفت که تا اکنون هیچ نیرو یا تاسیسات امریکایی مورد حمله ایران قرار نگرفته است.

گروه

XS
SM
MD
LG