لینک های دسترسی

Breaking News

محبوبیت بایسکل نسبت به موتر میان باشندگان شهر پاریس


نمایی از شهر پاریس و برج مشهور ایفل
نمایی از شهر پاریس و برج مشهور ایفل

یک مقام شهر پاریس گفته است که بر اساس تحقیقات اخیر، بایسکل به عنوان وسیلۀ نقلیه در شهر پاریس نسبت به موتر پیشی گرفته است.

دیوید بلیارد، معاون شهرداری پاریس در بخش ترانسپورت روز پنجشنبه ۱۱ اپریل (۲۳ حمل) در یک پیام ایکس نگاشت: "ده سال پیش گفته بودیم که روزی بایسکل بر موتر پیشی خواهد گرفت. اکنون چنین شد."

انستیتیوت ناحیۀ پاریس، یک نهاد پلانگذاری شهری، با انجام یک تحقیق پی برده است که ۱۱.۲ درصد باشندگان پاریس بایسکل را به عنوان وسیلۀ نقلیه ترجیح می‌دهند، حالانکه ۴.۳ درصد مردم پاریس موتر را به عنوان وسیلۀ مطلوب نقلیۀ شان برگزیده اند.

یافته‌های این تحقیق نشان داده است که ۵۳.۵ درصد باشندگان پاریس پیاده روی و ۳۰ درصد دیگر آنان مترو و وسایل حمل و نقل عامه را برای رفتن از یک نقطه به نقطۀ دیگر شهر ترجیح می‌دهند.

در این تحقیق که بین اکتوبر ۲۰۲۲ تا اپریل ۲۰۲۳ انجام شده است، سیر و سفر و ژونال روزانۀ ۳۳۳۷ باشندۀ ساحۀ شهری پاریس که بین ۱۶ تا ۸۰ سال عمر دارند، پیگیری شده است.

مسوولان شهرداری پاریس برای رسیدن به اهداف تعیین شده برای جلوگیری از تغییرات اقلیم، به پیمانۀ گسترده بر خطوط بایسکل‌رانی در جاده‌های این شهر سرمایه‌گذاری کرده و نیز شمار پارکینگ‌های وسایط نقلیه در این شهر رو به کاهش است.

با اینحال، موتر هنوز هم در حومۀ شهر پاریس معمول‌ترین وسیلۀ نقلیه است و انتظار می‌رود که گسترش خطوط مترو به ساحات بیرون از شهر پاریس، اتکا بر موتر را در این ساحات کاهش دهد.

گروه

XS
SM
MD
LG