لینک های دسترسی

Breaking News

قصر سفید: به دنبال جنگ با ایران و تشدید بحران نیستیم 


قصر سفید امروز ۱۴ اپریل (۲۶ حمل) گفت که ایالات متحده نمی‌خواهد شاهد تشدید بحران در شرق میانه باشد و نه هم به دنبال جنگ با ایران است.

این در حالی است که ایران روز گذشته خاک اسراییل را آماج حملات طیاره‌های بی‌سرنشین (درون) تهاجمی و میزایل‌ها قرار داد.

تهران گفته است که حملات روز گذشته در انتقامجویی از حملهٔ اسراییل بر قنسولگری این کشور در دمشق، پایتخت سوریه، انجام شد که در آن هفت عضو سپاه پاسداران ایران، از جمله محمدرضا زاهدی، فرمانده ارشد نیروی قدس و معاونش، کشته شدند. اما اسراییل مسوولیت آن حمله را بر عهده نگرفته است.

ایالات متحده گفته است که نیروهای این کشور توانست در از بین بردن تقریباً تمامی درون‌ها و میزایل‌های ایران با اسراییل کمک کند.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی قصر سفید، در صحبت با شبکهٔ تلویزیونی ان‌بی‌سی گفت: "ما نمی‌خواهیم شاهد تشدید این [وضعیت] باشیم...ما به دنبال جنگ گسترده‌تر با ایران نیستیم."

با اینحال کربی گفت که ایالات متحده مراقب تهدیدات ایران علیه نیروهای امریکایی مستقر در منطقه است. او گفت: "به همه طرف‌ها، به شمول ایران، واضح کرده ایم که ما چه خواهیم کرد...و نیز اینکه ما هرگونه تهدید احتمالی علیه پرسونل خود را چقدر جدی خواهیم گرفت."

این در حالی است که جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، روز گذشته یک بار دیگر حمایت "آهنین" کشوراش را از اسراییل اعلام کرد.

رییس جمهور ایالات متحده، گفته است که امروز رهبران هفت اقتصاد بزرگ جهان (گروه۷) را گردهم جمع خواهد کرد تا "یک واکنش دپلوماتیک واحد به حملهٔ گستاخانه ایران" را هماهنگ کند.

قرار است رهبران این گروه از طریق یک کنفرانس ویدیویی موقف شان را در مقابل حملات ایران بر اسراییل تصریح کنند.

در همین حال، ابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران، امروز هشدار داد که اگر اسراییل در پاسخ به حملات ایران به اقدامات "بی‌باکانه" دست بزند، با پاسخ قاطع مواجه خواهد شد.

او افزود که اگر "رژیم صهیونیستی یا حامیان آن رفتاری خیره‌سرانه نشان دهند پاسخی قاطع و به مراتب سهمگین‌تر دریافت خواهند کرد".

پیش از این، مقام‌های ایرانی به ایالات متحده هشدار داده بودند تا از درگیر شدن در تنش میان ایران و اسراییل "دوری" کند.

نمایندگی دایمی ایران در سازمان ملل متحد در شبکهٔ ایکس نوشته است: "این درگیری بین ایران و رژیم سرکش اسراییل است که امریکا باید از آن دور بماند."

ایالات متحده با وجود حمایت از اسراییل گفته است که تا اکنون هیچ نیرو یا تاسیسات امریکایی از سوی ایران هدف قرار نگرفته است.

گروه

XS
SM
MD
LG