لینک های دسترسی

Breaking News

عباس: تنها امریکا می‌تواند جلو تهاجم اسراییل بر رفح را بگیرد


محمود عباس، رهبر ادارهٔ خودگردان فلسطینی و انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ ایالات متحده
محمود عباس، رهبر ادارهٔ خودگردان فلسطینی و انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ ایالات متحده

محمود عباس، رهبر ادارهٔ خودگردان فلسطینی امروز ۲۸ اپریل (نهم ثور) گفت که تنها ایالات متحده می‌تواند جلو تهاجم اسراییل بر رفح را بگیرد.

عباس هشدار داد که اگر اسراییل بر رفح حمله کند "بزرگترین فاجعه در تاریخ مردم فلسطینی" به میان خواهد آمد.

او در نشست اقتصادی جهان در ریاض، پایتخت عربستان سعودی گفت: "ما از ایالات متحده تقاضا می‌کنیم از اسراییل بخواهد عملیات رفح را توقف دهد زیرا امریکا یگانه کشوری است که توان بازداشتن اسراییل از ارتکاب این جنایت را دارد."

این در حالی است که اسراییل گفته است عملیات بر شهر رفح را به زودی آغاز خواهد کرد، جاییکه بیش از یک میلیون فلسطینی فراری از جنگ پناه برده اند.

از سوی دیگر، ایالات متحده، مصر، قطر و چندین کشور دیگر تلاش‌ دارند اسراییل و حماس روی توافق آتش‌بس دوامدار به توافق برسند.

حماس که در گذشته پیشنهاد آتش‌بس اسراییل را رد کرده بود، روز گذشته گفت که پیشنهاد جدید اسراییل برای آتش‌بس در غزه را بررسی می‌کند.

خلیل الحیه، یک مقام ارشد حماس، در این مورد معلومات بیشتر ارایه نکرد اما گفت که اسراییل این پیشنهاد را در پاسخ به پیشنهاد دو هفته پیش حماس ارایه کرده است.

مذاکرات در مورد پیشنهاد آتش‌بس شش هفته‌ای و رهایی شماری از گروگانان و زندانیان فلسطینی جریان دارد.

حماس در یک بیانیهٔ جداگانه گفت که سه گروه فعال فلسطینی در غزه تلاش‌ها برای پایان جنگ را به بحث گرفته اند. اما در این بیانیه به پیشنهاد اسراییل اشاره نشده است.

این درحالی است که وزارت صحت غزه امروز گفت که شمار تلفات ناشی از حملات اسراییل بر غزه به کم از کم ۳۴۴۵۴ کشته و بیش از ۷۷۵۰۰ زخمی رسیده است.

حملات اسراییل پس از آن بر غزه آغاز شد که تندروان حماس به تاریخ هفتم اکتوبر سال گذشته بر اسراییل حمله کردند که در آن به گفتهٔ‌ مقامات اسراییلی ۱۱۶۰ نفر کشته شدند.

گروه

XS
SM
MD
LG