لینک های دسترسی

Breaking News

زیلینسکی به کانگرس امریکا: کمک‌های نظامی را به اوکراین تصویب کنید 


ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین
ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین

ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، امروز ۲۸ مارچ (نهم حمل) یک بار دیگر از مایک جانسن، رییس مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده، خواست تا کمک‌های نظامی به کیف را تصویب کند.

زیلینسکی گفت که این کمک‌ها در مقابل تشدید حملات روسیه، "حیاتی" است.

بستهٔ کمکی ۶۰ میلیارد دالری که کمک‌ها برای اوکراین نیز در آن شامل است، از سال گذشته به اینسو در کانگرس ایالات متحده به دلیل مخالفت‌ها روی پالیسی مهاجرت با قصر سفید متوقف شده و این امر تحویل‌دهی تسلیحات و مهمات ضروری به نیروهای اوکراینی را به تاخیر انداخته است.

مجلس سنا کانگرس از قبل این بستهٔ کمکی را تصویب کرده است.

زیلینسکی گفت که امروز در جریان یک مکالمهٔ تلیفونی در مورد وضعیت میدان جنگ، به ویژه افزایش حملات هوایی روسیه، به رییس مجلس نمایندگان کانگرس امریکا معلومات ارایه کرد.

رییس جمهور اوکراین گفته است که در چنین وضعیت، تصویب فوری کمک‌های ایالات متحده به اوکراین توسط کانگرس این کشور حیاتی است.

زیلینسکی گفت که روسیه هفتهٔ گذشته در مجموع ۱۹۰ میزایل، ۱۴۰ طیارهٔ بدون سرنشین و ۷۰۰ بم‌های رهبری شدهٔ هوایی را بر خاک اوکراین پرتاب کرد که در آن زیربنا‌های انرژی این کشور نیز هدف قرار داده شد.

این حملات سبب قطع جریان برق به بیش از میلیون خانه شد.

زیلینسکی به کرات گفته است که تاخیر در کمک‌های نظامی، سبب جان باختن اوکراینی‌ها و قلمرو‌های این کشور می‌شود.

نظامیان اوکراینی مجبور شده اند که مهمات شان را به احتیاط مصرف کنند، زیرا واضح نیست که کمک‌های نظامی بعدی چه زمانی با آنان صورت خواهد گرفت.

گروه

XS
SM
MD
LG