لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار ایران: امریکا باید از درگیری بین ایران و اسراییل دوری کند


ایران روز یکشنبه ۱۴ اپریل (۲۶ حمل) به وقت محل به ایالات متحده هشدار داد که از درگیری این کشور با اسراییل "دوری" کند.

ایران در واکنش به حمله اسراییل بر قونسلگری این کشور در سوریه، حملات تلافی جویانه را با شلیک میزایل‌ها و پرتاب طیاره‌های ‌بدون سرنشین (درون) از خاک خود به سمت خاک اسراییل ناوقت روز شنبه آغاز کرد.

مقامات اسراییلی گفته اند که ایران بیش از ۱۰۰ درون را به سمت خاک اسراییل پرتاب کرده و افزود که اسراییل برای رهگیری این درون‌ها آماده است و با ایالات متحده کار می‌کند.

نمایندگی دایمی ایران در سازمان ملل متحد در شبکهٔ ایکس نوشته است: "اقدام نظامی ایران در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دپلوماتیک ما در دمشق است."

در این بیانیه آمده است: "اگر رژیم اسراییل اشتباه دیگری را مرتکب شود، پاسخ ایران به میزان قابل توجهی شدیدتر خواهد بود. این درگیری بین ایران و رژیم سرکش اسراییل است که امریکا باید از آن دور بماند."

این در حالی است که قصر سفید پس از آغاز حملات ایران گفت که ایالات متحده "در کنار مردم اسراییل خواهد ایستاد و از دفاع آنها در برابر این تهدیدات از سوی ایران، حمایت خواهد کرد."

قصر سفید با نشر بیانیه‌ای گفت: "رییس جمهور بایدن به صراحت گفته است که حمایت ما از امنیت اسراییل آهنین است."

اسراییل مسوولیت حمله هوایی اول اپریل بر قونسلگری ایران در سوریه را که باعث کشته شدن هفت عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به شمول محمد رضا زاهدی و محمد هادی حاجی رحیمی، از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران شد، بر عهده نگرفته است.

اما مقامات ایرانی اسراییل را متهم کرده و گفته اند که اسراییل برای انجام عملیاتی که به گفته آنان معادل حمله به خاک ایران است، باید مجازات شود.

گروه

XS
SM
MD
LG