لینک های دسترسی

Breaking News

راز طول عمر سالمندترین مرد جهان چیست؟


سالمندترین مرد جهان می‌گوید که در زندگی طولانی‌اش اعتدال را برقرار نگهداشته و روزهای جمعه را بدون خوردن ماهی و چپس سپری نکرده است.

جان الفرد تینیس وود بریتانیایی ۱۱۱ سال عمر دارد و ریکارد جهانی گینس مسن‌ترین مرد زندهٔ جهان را پس از آن ثبت کرد که هوان ویسنتی پریز، مسن‌ترین مرد شناخته شدهٔ جهان که از کشور ونزویلا بود، در ماه جاری در سن ۱۱۴ سالگی درگذشت.

گیسبورو سونوبی جاپانی که طولانی ترین عمر بعدی را داشت، به تاریخ ۳۱ مارچ ۲۰۲۴ به عمر ۱۱۲ سالگی درگذشت.

تینیس وود روز پنج شنبه چهارم اپریل در خانهٔ سالمندان در شهر سوت‌پورت در شمال غرب انگلستان گواهینامهٔ گینس سالمندترین مرد جهان را دریافت کرد.

تینیس وود در ۲۶ اگست ۱۹۱۲ در شهر لیورپول بریتانیا به دنیا آمد. او شاهد دو جنگ جهانی است و در جنگ جهانی دوم در اردوی بریتانیا خدمت کرده است.

این محاسب بازنشسته گفت که اعتدال کلید یک زندگی سالم است. او هرگز سگرت نمی‌کشد، به ندرت مشروب می‌نوشد و رژیم غذایی خاصی را دنبال نمی‌کند، اما هفته یک بار خوردن ماهی و چیپس را فراموش نمی‌کند.

تینیس وود به کارمندان ریکارد جهانی گینس گفت: "اگر زیاد مشروب می‌خورید یا زیاد نان می‌خورید یا زیاد راه می روید - اگر بیش از حد هر کاری را انجام دهید - در نهایت رنج خواهید برد."

اما او افزود: "این تنها یک فرصت است. شما یا طولانی زندگی می کنید یا کوتاه زندگی می‌کنید، و نمی‌توانید کار زیادی در مورد آن انجام دهید."

سالمندترین زن زنده در جهان ماریا برانیاس موررا امریکایی است که به تاریخ چهارم مارچ ۲۰۲۴، ۱۱۷ سالگی خود را جشن گرفت.

موررا یک سال پس از آنکه پدر و مادرش از اسپانیا به ایالات متحده مهاجرت کردند، به دنیا آمد.

ماریا اکثراً به کمک دخترش از طریق تویتر نظریات خود را به اشتراک می‌گذارد. او دلیل عمر طولانی خود را به "نظم، آرامش، ارتباط خوب با خانواده و دوستان، تماس با طبیعت، ثبات عاطفی، عدم نگرانی، عدم پشیمانی، مثبت اندیشی زیاد، و دوری از افراد سمی" نسبت می دهد.

ماریا می‌گوید:‌ "فکر می‌کنم که عمر طولانی به معنای خوش چانس بودن است."

گروه

XS
SM
MD
LG