لینک های دسترسی

Breaking News

خامنه‌ای با رهبر حماس در تهران دیدار کرده است


دیدار علی خامنه‌ای، رهبر ایران با اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی گروه حماس در تهران
دیدار علی خامنه‌ای، رهبر ایران با اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی گروه حماس در تهران

خبرگزاری دولتی ایران روز یکشنبه پنجم نومبر (۱۴ عقرب) گزارش داده است که آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، با اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی گروه حماس، در تهران ملاقات کرده است.

ایرنا گزارش داده است که هنیه "در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و همچنین تحولات کرانه باختری (کرانهٔ غربی)" را به خامنه‌ای ارایه کرد.

مشخص نشده است که این دیدار دقیقاً چه زمانی صورت گرفته است، اما یک‌روز پیش از گزارش ایرنا، مقام‌های حماس گفته بودند که رهبر آن گروه در روزهای اخیر با خامنه‌ای دیدار کرده است.

ایرنا، خبرگزاری رسمی ایران گزارش داده است که خامنه‌ای "با قدردانی مجدد از صبر و استقامت مردم استوار غزه و اظهار تاسف شدید از جنایات رژیم صهیونیستی که با حمایت مستقیم امریکا و برخی کشورهای غربی انجام می شود، بر سیاست همیشگی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از نیروهای مقاومت فلسطین در مقابل اشغالگران صهیونیست" تاکید کرده است.

ایران همواره گفته است که از حماس حمایت می‌کند،‌ اما مقام‌های ایرانی گفته اند که تهران در حملهٔ اخیر حماس بر اسراییل دست نداشته است.

خامنه‌ای در دیدار با اسماعیل هنیه همچنین بر "لزوم تحرک جدی کشورهای اسلامی و مجامع بین المللی و حمایت همه جانبه و عملی دولت های اسلامی از مردم غزه" تاکید کرده است.

مقام‌های ایرانی به اسراییل هشدار داده اند که اگر حملات بر غزه ادامه یابد، دامنهٔ جنگ در منطقه گسترش یافته و اسراییل با پیامدهای ناگوار آن روبرو خواهد شد.

با اینحال،‌ مقام‌های اسراییلی به تقاضاها برای آتش‌بس گوش نداده و همواره تاکید کرده اند که تا زمان رهایی تمام گروگان‌ها از چنگ حماس و نابودی کامل این گروه، جنگ در غزه ادامه خواهد داشت.

از هفتم اکتوبر که جنگ میان حماس و اسراییل آغاز شده است، به گفتهٔ مقامات اسراییلی تا کنون بیش از ۱۴۰۰ نفر در اسراییل کشته شده و نزدیک به ۲۴۰ اسراییلی و شهروندان کشورهای خارجی از سوی جنگجویان حماس گروگان گرفته شده اند.

در پاسخ به حملهٔ حماس، اسراییل غزه را آماج حملات پیهم هوایی و زمینی قرار داده است که در اثر آن، به گفتهٔ مقام‌های صحی فلسطین،‌ نزدیک به ۹۸۰۰ نفر ، عمدتاً زنان و کودکان فلسطینی، کشته شده و ده‌ها هزار فلسطینی دیگر زخمی شده اند.

گروه

XS
SM
MD
LG