لینک های دسترسی

Breaking News

روند پیگرد قضایی ترمپ در قضیۀ پرداخت حق‌السکوت به بازیگر فلم های مستهجن آغاز شد


این نخستین بار در تاریخ ایالات متحده است که یک نامزد ریاست جمهوری و رییس جمهور پیشین این کشور محاکمه می‌شود.
این نخستین بار در تاریخ ایالات متحده است که یک نامزد ریاست جمهوری و رییس جمهور پیشین این کشور محاکمه می‌شود.

دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده، در پیوند به قضیۀ پرداخت حق السکوت به یک ستارۀ فلم‌های مستهجن روز دوشنبه ۱۵ اپریل (۲۷ حمل) به محکمه‌ای در نیویارک حاضر شد.

این نخستین بار در تاریخ ایالات متحده است که یک نامزد ریاست جمهوری و رییس جمهور پیشین این کشور محاکمه شده و در صورت اثبات جرم با خطر زندانی شدن روبرو است.

ترمپ هفتۀ گذشته گفت: "پیش از این چنین چیزی در کشور ما هرگز رخ نداده است. روز دوشنبه، من مجبور خواهم شد که در برابر یک قاضی به شدت متناقض و فاسد که نفرتش نسبت به من حد و مرز ندارد، بنشینم."

اما هوان مارچن، قاضی محکمه، گفته است که مهم است تا "هیات منصفه تضمین بدهند که آنان هرگونه احساسات و تعصب شخصی خود را کنار گذاشته و تصمیمی را اتخاذ کنند که مبتنی بر شواهد و قانون باشد."

ترمپ متهم است که پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ در ایالات متحده به ستورمی دانیلز ستارۀ فلم‌های مستهجن مبلغ ۱۳۰هزار دالر حق‌السکوت پرداخته است. دانیلز ادعا کرده است که ترمپ با وی رابطۀ جنسی داشته است.

کارن مک‌دوگل، مدل مشهور امریکایی، نیز مدعی شده است که پیش از آنکه ترمپ برندۀ کرسی ریاست جمهوری شود، ماه‌ها با وی رابطه داشته است. او مدعی است که یک ناشر ۱۵۰هزار دالر به وی پرداخت و حق نشر مقالۀ وی را که پرده از روابط او با ترمپ بر می‌داشت، خریداری کرد و سپس به دستور ترمپ آن مقاله را نشر نکرد.

ترمپ به شمول ادعاهای دانیلز و مک‌دوگل، تمام ۳۴ مورد اتهام علیه خود از سوی محکمۀ نیویارک را رد کرده است.

سارنوالان در جریان محاکمه تلاش خواهند کرد تا قاضی را متقاعد کنند که ترمپ مرتکب جرم شده و به خصوص در قضایای دانیلز و مک‌دوگل کوشیده است که رای‌دهندگان امریکایی از روابط ادعاشدۀ وی با این دو زن بی‌خبر بمانند.

با اینحال، ترمپ و وکیلان مدافع وی کوشش خواهند کرد تا به محکمه تفهیم کنند که پول پرداخت شده به این زنان به هدف جلوگیری از نشر معلومات شخصی بوده، نه به هدف نفوذ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ایالات متحده.

در جریان محاکمه انتظار می‌رود که شماری از شاهدان نیز حضور داشته باشند. باید تمام هیات منصفۀ ۱۲ نفری یک نظر واحد داشته باشند، یا ترمپ را در پیوند با این اتهامات مجرم بشناسند و یا هم تبرئه کنند. حتا اگر یک عضو هیات منصفه با ۱۱ عضو دیگر نظر مخالف داشته باشد، هیچ تصمیم نهایی اتخاذ نخواهد شد.

بخش‌هایی از این مطلب از گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس گرفته شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG