لینک های دسترسی

Breaking News

رهبر حماس در سفر به ایران: اسراییل در 'انزوای سیاسی ' قرار گرفته است


اسماعیل هنیه (چپ) و حسین امیر عبداللهیان
اسماعیل هنیه (چپ) و حسین امیر عبداللهیان

اسماعیل هنیه، رهبر گروه حماس،‌ روز سه‌شنبه ۲۶ مارچ (هفتم حمل) هنگام سفرش به تهران، پایتخت ایران، گفت که ''اسراییل انزوای سیاسی بی سابقه'' را تجربه می‌کند.

این اظهارات رهبر گروه حماس یک روز پس از آن بیان شد که شورای امنیت سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه‌ای خواهان ‌آتش‌بس فوری در نوار غزه شد.

هنیه پس از ملاقات با حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجۀ ایران، در تهران به خبرنگاران گفت:‌ ''با آنکه قطعنامه [شورای امنیت ملل متحد] دیر صادر شد و احتمالاً کاستی‌هایی دارد که باید پر شود، خود این قطعنامه نشان می‌دهد که اشغالگران اسراییل انزوای سیاسی بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کنند."

او همچنین گفت که ''اسراییل، حمایت سیاسی خود را حتا در شورای امنیت از دست می‌دهد'' و ''ایالات متحده قادر نیست خواست‌های خود را بر جامعه بین المللی تحمیل کند."

هنیه مانند گذشته حکومت اسراییل را رژیم صهیونستی خطاب کرد و گفت که این کشور در بیش از پنج ماه گذشته به هیچ یک از اهداف نظامی و استراتیژیک خود نرسیده است.

هینه در جریان سفرش به تهران، با علی خامنه‌ای، رهبری ایران، نیز ملاقات کرد. ویب سایت خامنه‌ای با نشر اعلامیه‌ای گفته است که رهبر جمهور اسلامی ایران از ''مقاومت بی‌نظیر نیروهای فلسطینی بر ضد جنایت‌ها و وحشیگری‌های رژیم صهیونیستی" تمجید کرد.

پس از آغاز جنگ میان اسراییل و حماس، این دومین سفر هنیه به تهران است. پیش از این، رهبر گروه حماس در نومبر سال گذشته در تهران با خامنه‌ای و سایر مقامات آن کشور ملاقات کرد.

ایران از حملات هفتم اکتوبر حماس بر اسراییل تمجید کرده، اما گفته است که به صورت مستقیم در این حملات دخیل نبوده است.

پس از حملات هفتم اکتوبر حماس، اسراییل نیز در یک اقدام تلافی‌جویانه حملات تهاجمی را بر ضد حماس در نوار غزه آغاز کرد، حملاتی که هنوز هم ادامه دارد. مقامات صحی غزه گفته اند که در این مدت بیش از ۳۲ هزار و ۳۰۰ نفر در نوار غزه کشته شده اند که اکثر آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

در حمله گروه حماس بر جنوب اسراییل که به تاریخ هفتم اکتوبر ۲۰۲۳ صورت گرفت، ۱۱۶۰ نفر که اکثر شان غیرنظامیان بودند، کشته شدند. به گفتۀ مقام‌های اسراییلی، جنگجویان این گروه نزدیک به ۲۵۰ نفر دیگر را گروگان گرفتند که هم اکنون نیز ۱۲۹ گروگان در اسارت حماس به سر می‌برند و بر اساس گزارش‌ها، ۳۳ گروگان در جریان جنگ غزه کشته شده اند.

بخشی از این گزارش از خبرگزاری فرانس پرس گرفته شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG